Les persones afectades per la síndrome Ardystil es reuneixen amb Ximo Puig
En la reunió parlaran de les conseqüències que encara pateixen i de les indemnitzacions per a cobrir els costos de la defensa d'un juí que es va allargar durant onze anys.
El mes de maig farà 27 anys que la síndrome Ardystil colpejà la Comunitat Valenciana a causa d'una greu afecció pulmonar per inhalació de productes químics, que va provocar la mort de sis treballadores i va afectar un centenar d'operaris en huit fàbriques d'aerografia tèxtil. Aquest matí, un grup d'afectats i afectades es reuneixen amb el president Ximo Puig al Palau de la Generalitat per a parlar de les conseqüències que encara pateixen i d'unes indemnitzacions que encara no han cobert els costos de la defensa d'un juí que es va allargar durant onze anys.
La síndrome Ardystil s’ha reconegut com una malaltia laboral, la qual va afectar sobretot els veïns de les comarques de l'Alcoià i el Comtat. En el juí, es va condemnar a sis anys la propietària de la indústria que dona nom a la síndrome i es declarà responsable civil subsidiària la Generalitat. "Encara estem lluitant per aquest tema, i tant de bo hui s'acabara tot", ha manifestat a Les notícies del matí Gemma Martínez, una de les perjudicades, que ha sigut capaç d'expressar "el dolor" en el seu llibre 25 años después. Caso Ardystil.
Més llegit
-
Interior confirma com un crim masclista l'incendi de Burgos en què han mort tres dones
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen un home a Xirivella per amenaçar i assetjar lone Belarra per Instagram
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Mor Luis Planes, fundador de l'empresa valenciana Pollos Planes
-
Mascletà en directe del dimecres 11 de març de les Falles 2026 de València