La persona més avorrida del món: un analista de dades a qui li agrada mirar la televisió
Després d'examinar més de 500 persones en cinc experiments, els investigadors britànics han descobert els treballs i les activitats més avorrides
Una investigació de la Universitat d'Essex (Regne Unit) ha traçat el perfil de com seria la persona més avorrida del món: un treballador que es dedica a l'anàlisi de dades, a qui li agrada mirar la televisió i que viu en una ciutat.
Després d'examinar més de 500 persones en cinc experiments, els investigadors han descobert que es considera com a treballs més avorrits l'anàlisi de dades, la comptabilitat, la neteja i la banca.
El treball, publicat en la revista científica Personality and Social Psychology Bulletin, també ha tret a la llum que la religió, mirar la televisió, observar els ocells i fumar es trobaven entre les aficions més avorrides.
També es percep que les persones avorrides fugen dels grans assentaments per a viure en ciutats i pobles xicotets.
Els avorrits: persones rebutjades i evitades
La investigació, dirigida pel doctor Wijnand Van Tilburg, del departament de Psicologia d'aquesta universitat britànica, ha revelat que les persones estereotipadament avorrides solen ser rebutjades i evitades a causa de les idees preconcebudes.
Segons apunta el científic, aquest treball mostra com de "persuasives" són les percepcions de l'avorriment i "l'impacte" que poden tindre en la gent. Van Tilburg afirma que el fet que la gent decidisca evitar-los pot conduir a l'ostracisme social i augmentar la soledat, la qual cosa té un impacte realment negatiu en la seua vida".
Transmet poca competència
L'estudi també ha demostrat que ser percebut com a avorrit probablement transmet poca competència i poca calidesa interpersonal. Per tant, els qui són percebuts com a avorrits poden córrer un risc més gran de patir danys, addiccions i problemes de salut mental.
I malgrat la percepció negativa, l'estudi recorda que la societat necessita persones que exercisquen funcions com la comptabilitat i la banca.
L'estudi mostra que la gent no creu que les persones avorrides siguen competents. Jo hauria pensat que als comptables els considerarien avorrits, però eficaços, i les persones perfectes per a fer una bona declaració de la renda
No obstant això, l'investigador recalca que la veritat és que persones com els banquers i els comptables "són molt capaces i tenen poder en la societat".
Més llegit
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"