Els permisos per força major comptaran a partir de l'endemà del fet causant
Es tracta de casos de defuncions o malalties greus de familiars de fins al segon grau de consanguinitat.
El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha reconegut en una sentència que les llicències i permisos retribuïts en què la persona treballadora ha d'absentar-se del seu lloc per causes familiars de força major hauran d'iniciar el seu còmput en el primer dia laborable després del fet causant que les origina, sense que computen, a l'efecte de la durada de la llicència, els dies no laborables.
La causa major referida inclou esdeveniments com la defunció o malaltia greu d'un membre de la família fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, accidents, hospitalització o intervencions quirúrgiques. A més, també inclou la interrupció de l'embaràs o en els casos de naixement o adopció, per a les quals l'Estatut dels Treballadors i els convenis col·lectius preveuen el dret a absentar-se del treball per un cert període de temps.
Més llegit
-
La predicció d'Aemet per a Nadal: fred i passat per aigua
-
Bancs de boira dificulten la circulació al Baix Maestrat, la Plana d'Utiel-Requena i l'Alt Vinalopó
-
La Comunitat Valenciana acomiada la tardor amb un cap de setmana fred, plujós i fins i tot amb neu
-
L’alcalde de Jérica defén la seua innocència i diu que l'han denunciat adults
-
‘Terra de festes’ fa parada al mercat nadalenc de Santa Pola, les jornades medievals d’Argelita i la foguera de Venta del Moro
-
Més de 2.000 estudiants passen pels cinemes de València per a vore 'La invasió dels bàrbars'