Alerten de l'augment d'estafes amoroses en internet
Parlem amb un investigador de l’Equip @ de la Guàrdia Civil que ens dona algunes claus per a identificar els ciberestafadors
Els ciberestafadors actuen principalment en xarxes socials i aplicacions de cites: primer es creen un perfil fals i atractiu, i després, es guanyen la confiança i l'estima de la víctima.
“Tenim un cas d'una persona que coneix un militar estatunidenc que assegura estar treballant en una zona de guerra”, explica un investigador de l’Equip @ de la Guàrdia Civil. Així és com s’estableix una relació sentimental i ell es converteix en la seua parella virtual, que mitjançant enganys li arriba a demanar fins a 30.000 euros. Però quan els aconsegueix, desapareix del mapa.
“La víctima busca en internet informació i troba diferents perfils amb la mateixa foto i pràcticament demanant el mateix a totes les persones amb qui manté contacte”, detalla l’investigador. És en casos com aquest l'equip @ de la Guàrdia Civil es fa càrrec de la investigació.
Asseguren que aquests ciberestafadors mai parlen per telèfon, es mouen molt bé per les xarxes i saben ocultar la identitat i l’origen. “Poden dir que estan en els EUA, quan en realitat estan actuant des de la Xina i interactuant amb algú que està a Espanya”, revela l'investigador.
Per això, per a evitar l'estafa, aconsellen no relacionar-se amb ningú que no conegues físicament. “Si algú et demana diners en la vida real i no el coneixes, no li’ls dones; només s’ha d’extrapolar a internet”, assegura l’agent. I davant del dubte, cal denunciar-ho a les forces de seguretat.
Més llegit
-
INTERACTIU | En quins pobles i ciutats nevarà i quan ho farà
-
MINUT A MINUT | El temporal deixa les primeres nevades a l'interior de Castelló, el Racó d'Ademús i el nord d'Alacant
-
La neu obliga a tallar quatre vies a l’extrem nord: revisa en temps real el mapa de les carreteres afectades
-
Fred i neu en cotes baixes
-
Consulta les cancel·lacions i modificacions de la programació de Reis per l’episodi de pluja i neu
-
La borrasca Francis deixa els primers flocs de neu a l'interior de Castelló, el Racó d'Ademús i el nord d'Alacant