Pensionistes valencians reclamen a Madrid unes “pensions dignes”
Els manifestants, que han recorregut més de 300 km, adverteixen que si la situació no canvia hi haurà més protestes
Tot i l’anunci de l’executiu espanyol d’incorporar als pressupostos generals de l'Estat de 2023 una revalorització de les pensions del 8,5%, els pensionistes mantenen el pols contra el govern central.
La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, va anunciar que es dotarà el fons de reserva per primera vegada en tretze anys amb una injecció de 2.957 milions, però les plataformes de pensionistes exigeixen una revaloració de les pensions en funció de la pujada de l'IPC real.
A més, reclamen que es contemple “una pensió mínima del 60% del salari mitjà, la fi de la bretxa de gènere i l’aturada de la privatització del sistema públic de pensions”.
En aquest sentit, vint-i-dos pensionistes valencians han recorregut més de 300 quilòmetres amb la finalitat de participar aquest dissabte en la manifestació que té lloc a Madrid per a reclamar unes pensions dignes.
El passat 1 d’octubre, la marxa de pensionistes, organitzada per la Coordinadora Estatal per la Defensa del Sistema Públic de Pensions (Coespe), eixia d’Alzira (Ribera Alta) rumb a Madrid per a unir-se a nombrosos col·lectius vinguts de diversos indrets de tot l’estat.
Milers de manifestants han recorregut els carrers de la capital estatal i adverteixen que, si no se’ls fa cas, aquesta serà només la primera de moltes protestes.
Més llegit
-
Un valencià, entre els cinc presos espanyols alliberats per Veneçuela
-
La geolocalització de la balisa V-16 encén el debat mentre Interior ajorna les sancions
-
Condemnen una alumna a sis mesos de presó per agredir la cap d’estudis d’un institut d’Alacant
-
Primers detalls del projecte de parcs fluvials: 18 sectors i 1.500 hectàrees al llarg de 72 quilòmetres del barranc de Poio i el riu Túria
-
Goretti, nova borrasca a la vista
-
L’assetjament, la humiliació o la gravació d’imatges no autoritzades als centres educatius són faltes greus des d’este dimecres