Què ha passat perquè la Comunitat Valenciana tinga la pitjor incidència acumulada d’Espanya?
La doctora Nuria Oliver apunta a les celebracions de Nadal i a la baixa immunització prèvia de la població com a factors fonamentals.
La Comunitat Valenciana presenta, en aquests moments, la pitjor incidència acumulada de totes les autonomies, amb més de 1.000 contagis per cada 100.000 habitants.
Però, què ha passat perquè estiguem patint els mesos més durs quant a defuncions, contagis i hospitalitzacions des que ara fa vora un any esclatara la pandèmia de coronavirus?
La doctora en Intel·ligència Artificial, enginyera en Telecomunicacions i comissionada de la Generalitat per a l’estratègia d’intel·ligència artificial, Nuria Oliver, ha analitzat la mobilitat dels valencians a través dels telèfons mòbils i a través d’una enquesta que s’actualitza permanentment, i ha arribat a la conclusió que per Nadal va haver-hi un augment significatiu en el nombre de contactes estrets reportats fora de l’habitatge. A més, molts d’aquests contactes es donaven en entorns d’alt risc com llocs d’interior sense ventilació.
En l’enquesta es destaca que entre un 30% o 33% havien reportat tindre contactes directes amb persones de fora de la llar en entorns d’alt risc. A més, a Nadal només un 11% van reportar no socialitzar amb persones de fora de la llar. I ara la xifra està en un 32%, quasi 3 vegades més.
A tot això, segons apunta Oliver, hi ha un altre factor que ha incidit en el fet que la situació actual siga tan preocupant i és la prevalença de base. Segons explica, “la Comunitat Valenciana ha tingut un percentatge de contagis baix en la primera i segona onada, fet pel qual ha tingut un percentatge de gent immunitzada molt reduït”. Així, si combinem que tenim moltes més persones susceptibles i que hi ha molta més socialització, ens trobaríem amb els dos factors principals pels quals s’ha arribat a aquesta situació.
Finalment, les enquestes ciutadanes també ens parlen de la percepció del risc. En eixe sentit, Núria Oliver explica que la tendència és molt clara i va a l’alça.
La doctora assegura que “si mirem la percepció del risc de l’activitat de tindre convidats a casa. Ara mateix és la segona amb més risc de contagi, després del fet de pujar en avió”. No obstant això, resulta interessant que ha descendit molt la percepció de seguretat de totes les activitats.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part