El paratge natural de Llutxent recupera el 50% de la superfície cremada
Tres anys després de l’incendi, la reforestació ha sigut notable per les característiques del bosc mediterrani
El 6 d'agost de 2018 un llamp va pegar foc al paratge natural de Llutxent (Vall d'Albaida), que en poques hores es va escampar descontroladament. L'incendi, el més devastador dels últims anys al territori valencià, va cremar 3.100 hectàrees de set pobles de les comarques centrals i va obligar a evacuar 2.600 persones de les cases.
Les localitats més afectades van ser Llutxent, Gandia i Pinet, on el foc i l'impacte ecològic fou el més important dels últims cinc anys als boscos valencians. Entre els més afectats, una residència de majors a Barx i el veïnat de diverses urbanitzacions de Gandia. A més, a Pinet, tot el poble va ser evacuat.
Tres anys després, la regeneració arriba a percentatges superiors al 50%. Les sureres, joia natural de l’entorn, han brotat quasi al cent per cent. La reforestació ha sigut notable per les pròpies característiques del bosc mediterrani, amb una inversió de més d’un milió i mig d’euros del Ministeri i la Conselleria de Transició Ecològica, i la implicació d’ajuntaments, entitats i voluntaris ambientals.
El pas següent per a recuperar l’entorn és repoblar-lo d'arbres com la carrasca, també mediterrània, però menys combustible. Això sí, la prevenció continuarà sent clau per a evitar una altra catàstrofe en un paratge natural excepcional.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Pérez Llorca s'enfronta al debat de política general
-
Comença la campanya de vacunació coincidint amb l'augment de contagis dels virus respiratoris
-
Detenen a Torrent una dona acusada d’estafar més d’1,3 milions d’euros amb falses inversions en borsa
-
S'activa l'avís taronja per pluges a l'interior de València i Castelló des de la mitjanit
-
Detenen un home per assassinar la parella a Benidorm i dos homes més per encobriment
-
Puja a 233 la xifra de víctimes mortals que va deixar la dana d’octubre del 2024