La pandèmia encareix els materials dels joguets i el sector se'n ressent
Alerten que no tenen marge per a moltes pèrdues i que aquest increment repercutirà en el client final
Un dels efectes d'haver parat el món occidental durant mesos a conseqüència de la pandèmia és que s’han disparat els costos de les matèries primeres i del transport. Un dels sectors valencians que més ho estan patint és el jogueter, ja que els costos de les matèries primeres, energètics i de transport s'han disparat entre un 30% i un 90%.
El conseller delegat de la cadena de tendes de joguets Injusa ha explicat en À Punt que, a banda de l’increment de preus, no troben materials, i que és una situació que s’estén de forma global.
El problema s’agreuja a mesura que avancen els mesos, ja que prop d'un 70% de la facturació d’aquest sector depén únicament de la temporada de Nadal. Com assenyala Oliver Giner, de l’Associació Espanyola de Fabricants de Joguets, el sector treballar amb marges molt estrets que no suporten aquests forts increments i, si la situació no es normalitza, prompte les empreses entraran en pèrdues.
Encara no saben el que passarà enguany, però aquest increment de preus i l'escassesa de productes, asseguren, repercutirà en el client final.
Més llegit
-
La predicció d'Aemet per a Nadal: fred i passat per aigua
-
Mercadona anuncia una setmana més de vacances per als seus treballadors i una paga extra
-
‘Punt a punt’ retransmet hui el València-Mallorca i demà el Llevant - Reial Societat
-
Més núvols i un canvi d'oratge important per a diumenge
-
Bancs de boira dificulten la circulació al Baix Maestrat, la Plana d'Utiel-Requena i l'Alt Vinalopó
-
La jutgessa rebutja per tercera vegada obrir juí oral contra Mónica Oltra per possible encobriment d'abusos a una menor