Els pacients de càncer i els experts demanen una major inversió i recursos d'atenció psíquica
El Palau de Congressos de València acull un congrés sobre aquesta malaltia.
El primer Congrés Comunitat Valenciana per a persones amb càncer i familiars, que ha reunit més de mil persones al Palau de Congressos de València, ha reclamat un impuls de la inversió pública i privada en investigació, i que es destinen més recursos per a l'atenció psíquica i emocional dels malalts.
El congrés, organitzat per l'Associació Espanyola contra el Càncer (AECC), ha sigut inaugurat pel president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha assegurat que el govern valencià ha de generar aliances amb la societat per a avançar contra el càncer en matèria de prevenció i tractament.
La jornada ha comptat amb la participació d'especialistes com els doctors Ana Lluch, Vicente Guillem, Adela Cañete i Antonio Llombart Cussac, i el president de l’AECC, Ignacio Muñoz, que ha indicat que l'objectiu del congrés és compartir experiències i transmetre als pacients que "donem la cara amb ells" davant una malaltia "molt dura, en la qual s'ha avançat en l'àmbit sanitari, però que encara continua tenint greus conseqüències psicològiques i emocionals".
Segons estima l'AECC, el 30% dels pacients oncològics, al voltant de 25.000 persones en 2018 a la Comunitat Valenciana, necessita algun tipus d'atenció psicològica. No obstant això, menys del 15% reben aquesta ajuda, ja que actualment no es presta una atenció integral multidisciplinària.
Més llegit
-
La música de Carlos Alfonso viatjarà de Catadau a Nova York
-
Arranca el juí a onze activistes de Greenpeace per una protesta pacífica l’any 2021 al Port de Sagunt
-
L'Ajuntament d'Alzira intenta parlar amb les famílies enfrontades per a "apaivagar" ànims
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal
-
El València també canvia els serveis mèdics
Més vist
Més escoltat
-
22.09.2026 | CD Acero: el renàixer dels Lleons del Mediterrani
-
23.09.2026 | 90 minuts
-
Capítol 5: Del clic a la botiga; com està canviant la manera de comprar
-
22.09.2026 | Paula Simó: les residències musicals, el nou motor del turisme cultural?
-
22.09.2026 | L'hora de la cultura
-
22.09.2026 | Psicologia amb David Peris: la segona estrela al futbol base