Les obres de retirada de les concertines de les tanques frontereres de Ceuta i Melilla començaran abans que acabe el mes
Els punxons de les concertines se substituiran per elements més segurs i menys cruents, segons el Ministeri de l'Interior.
El Ministeri de l'Interior ha informat aquest divendres que les obres per a retirar les concertines de les tanques frontereres de Ceuta i Melilla començaran abans que acabe aquest mes de novembre.
Les obres, en què s'invertiran 18 milions d'euros, tindran una durada de deu mesos i permetran eliminar les concertines i substituir-les per altres elements més segurs i menys cruents.
Es tracta d'una de les mesures del Pla de Reforç i Modernització del Sistema de Protecció Fronterera Terrestre a Ceuta i Melilla aprovat en Consell de Ministres al gener del 2019.
Segons el ministeri de l'Interior, es punxons de les concertines se substituiran per elements més segurs i menys cruents, i es construiran nous murs en zones de més vulnerabilitat, amb un augment d'alçària fins a 10 metres.
L'empresa pública Tragsa serà l'encarregada de les obres
Es tracta d'una de les mesures del pla de reforç i modernització del sistema de protecció de la frontera a Ceuta i Melilla. El govern de Pedro Sánchez ho va aprovat al gener.
Diferents col·lectius humanitaris i d'atenció a les persones migrants han criticat molt durament l'ús de les concertines per a evitar que se salten les tanques frontereres.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Retards de més de dos hores en les connexions ferroviàries amb origen i destinació a Madrid per una incidència en la senyalística
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | Amunt i avall | Primera Part
-
16.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part