Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Els nutricionistes lamenten la paralització de la taxa sobre les begudes ensucrades

Creuen que “és una oportunitat perduda” per a evitar els productes perjudicials per a la salut i reduir el sobrepés entre la població.

Els nutricionistes consideren que l'impost permetria combatre l'obesitat, especialment la infantil / Pixabay

Els nutricionistes valencians lamenten que les Corts hagen rebutjat la coneguda com “taxa del sucre” –un impost per a gravar les begudes ensucrades envasades–, com a mesura per a combatre determinats problemes de salut entre la població. Els professionals del Col·legi Oficial de Dietistes i Nutricionistes de la Comunitat Valenciana han lamentat que la Comissió d'Economia de les Corts descartara tramitar l’impost, malgrat que, al seu juí, “ajudaria a reduir el sobrepès i l'obesitat entre la població”.

Segons Paula Crespo, presidenta d’aquest col·legi de professionals, “és una oportunitat perduda no sols de fer front a productes que són perjudicials per a la salut, sinó també per a reduir el sobrepès i l'obesitat entre la població valenciana, de conscienciar-la i educar-la en alimentació saludable”.

En aquest sentit, des del Col·legi Oficial de Dietistes i Nutricionistes de la Comunitat Valenciana recorden que un de cada tres menors de la Comunitat Valenciana pateix sobrepés o obesitat, segons les dades de l'Institut Nacional d'Estadística. A més, apunten que, des del 2012 la població valenciana de 2 a 17 anys que presenta sobrepés ha augmentat més de tres punts.

“Regular per llei qüestions que afecten la salut pública comença a ser prioritari”, ha afegit Crespo, que ha insistit a incloure mesures que desincentiven el consum de sucre. A més, la representant dels nutricionistes valencians s’ha oferit a col·laborar amb l’administració pública i “impulsar un pla d'educació alimentària d'àmbit autonòmic”.

També et pot interessar

Veure totes les activitats