Només un de cada cinc dels adolescents que han delinquit a la Comunitat Valencians són estrangers
L'ONG Save the Children alerta de la criminalització que pateixen els menors migrants.
Dels adolescents als quals se'ls han aplicat mesures per haver comés algun delicte a la Comunitat Valenciana el 2018, només el 18,2% són d'origen estranger, segons dades de Save the Children. L'ONG planteja una sèrie de recomanacions perquè les administracions públiques duguen a terme polítiques migratòries "responsables".
A més, demana que "no es criminalitze els menors migrants que no tenen referents familiars a Espanya" i advoca per tindre una "perspectiva d'infància" en les polítiques migratòries, ja que xiquets, xiquetes i adolescents van representar el 12% de les persones que van arribar de forma irregular per l'estret de Gibraltar l'any passat.
De fet, tal com mostren les xifres, la immensa majoria d'aquests joves "no han mantingut mai conductes delictives en sa vida" i "en la majoria dels casos, són ells les víctimes". Per tant, "és la nostra obligació oferir-los la millor protecció possibles i les millors condicions que siguem capaços".
Demanen un canvi de protocol
En concret, a la Comunitat Valenciana 954 xiquets i xiquetes migrants sense referents familiars es troben sota la tutela de la Generalitat, segons les últimes dades oficials a 31 de desembre de 2018, una dada que representa el 0,1% del total de menors i el 18,2% dels adolescents als quals se'ls han aplicat mesures per cometre algun delicte.
Per a l'organització també és prioritari que s'establisca un protocol d'atenció en les arribades a port per a atendre els menors i identificar els qui poden trobar-se en una situació d'especial vulnerabilitat. En aquest sentit, el procediment hauria d'anar acompanyat d'una modificació del procediment de determinació de l'edat, tal com ha recomanat les Nacions Unides.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part