El nombre d'afectats per listeriosi a Andalusia ascendeix a 217
La xifra de pacients hospitalitzats en estudi o amb infecció confirmada per aquest brot s'ha reduït a onze.
La Conselleria de Salut i Famílies d'Andalusia ha donat a conéixer que el nombre de persones amb infecció confirmada per listeriosi és de 217, una més respecte al comunicat anterior. Per contra, la xifra de pacients hospitalitzats en estudi o amb infecció confirmada per aquest brot s'ha reduït a onze, dos menys que fa dos dies.
El govern andalús ha destacat que aquestes dades signifiquen una reducció del 90,4% respecte al dia 22 d'agost, quan es va assolir el pic d'hospitalització.
Entre els pacients ingressats hi ha dues dones embarassades, segons detalla la Conselleria, que també aclareix que, en aquests moments, no hi ha cap pacient en Unitat de Vigilància intensiva (UCI).
A més, des de la Junta expliquen que els resultats clínics en aquests 217 pacients amb infecció invasiva per listeriosi són "molt favorables", perquè la supervivència és del 98,6%, i està molt per damunt de la descrita tant en brots com en sèries de casos acumulats, que es troba entre el 70 i el 80%.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Un home mor d'un tir al balcó de sa casa al barri de les Carolines d'Alacant
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Morrissey suspén el concert a València per culpa del "soroll" de les Falles que li impedix dormir
-
Mascletà en directe del dijous 12 de març de les Falles 2026 de València
-
Detenen un home a Xirivella per amenaçar i assetjar lone Belarra per Instagram