Naixen dos taurons nodrissa de cua curta per primera vegada a l'Oceanogràfic de València
És una especie "en perill crític" d'extició segons la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa
L'Oceanogràfic de València compta des d'ara amb dues noves cries de tauró nodrissa de cua curta —Pseudoginglymostoma brevicaudatum—, una espècie que en els últims anys ha passat d'estar catalogada com "vulnerable" a "en perill crític" d'extinció segons la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (IUCN).
És el primer naixement de tauró nodrissa de cua curta que té lloc a l'aquari valencià, cosa que suposa "un èxit" doble, segons destaca en un comunicat l'entitat. D'una banda, per al centre, però també per a la conservació de l'espècie, "que ha disminuït la seua població en un 80% en els últims trenta anys". De fet, segons estableix la IUCN, no es registren dades sobre aquests animals en l'hàbitat natural des de fa quinze anys, assenyala l'organització de l'espai aquàtic.
El tauró nodrissa de cua curta es distribueix principalment a l'oceà Índic, concretament en les zones de Tanzània, Moçambic i Madagascar. Es caracteritza per ser una espècie nocturna que habita en zones fosques i rocoses, com ara coves i espais amb molt poca llum. Allà es refugia i deposita els ous, ja que és un animal ovípar amb posades estacionals. Els exemplars adults poden arribar als 75 centímetres.
L'última posta a l'Oceanogràfic va tindre lloc al desembre i, després de detectar els ous, els cuidadors els van traslladar a la zona de quarantena de l'aquari, per a poder així controlar cada dia el desenvolupament dels embrions. Després de sis mesos de gestació, han nascut les dues cries: dos mascles.
L'alimentació dels taurons xicotets es basa en tres preses de farinetes de peix diàries, composta per areng, calamar i lluç. Quan siguen prou grans, tornaran els dos exemplars a l'aquari de l'edifici d'accessos al costat dels quatre exemplars adults que hi viuen actualment.
Més llegit
-
Troben mort a Castelló el doctor maxil·lofacial Luis Senís
-
Metrovalència interromp per obres del 27 de juny al 31 d'agost els trams Aragó-Marítim i Masies-Bétera
-
Mor una dona ofegada a la platja Nord de Gandia
-
El 49,28% de les aules de tres anys d'infantil tindrà valencià com a llengua base el pròxim curs i el 50,72% castellà
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Convocada l'octava manifestació per a demanar la dimissió de Mazón per la seua gestió de la dana