El rescat de l'autobús de Pontevedra finalitza amb sis morts i dos supervivents
La sisena víctima mortal de l'accident, que s'ha produït aquesta nit de Nadal, ha aparegut en el riu a primera hora de la vesprada
Els equips d'emergències han donat per acabat el rescat de les víctimes de l'autobús que cobria la ruta Lugo-Vigo i que ha caigut aquesta nit al riu Lérez, a Pontevedra, des d'una altura de quaranta metres. Finalment, han sigut sis les persones que han mort i dos les que han sobreviscut, segons han informat fonts de l'operatiu.
Després de conéixer el succés, a les 21:19 hores de la nit de Nadal, els professionals van confirmar la troballa de dues persones mortes. A primera hora d'aquest diumenge els equips de rescat han trobat a l'interior de l'autobús a la tercera víctima mortal, una dona. Cap al migdia han trobat en el riu, prop del punt del sinistre, al quart mort. Més tard s'ha localitzat una cinquena víctima mortal en una zona de molt difícil accés i la sisena ha aparegut també en el riu a primera hora de la vesprada.
L'autobús, que realitzava la línia Lugo-Vigo, amb parada en el centre penitenciari de Monterroso (Lugo), d'on procedia, es va precipitar al riu després d'eixir-se'n de la via en un pont. En acudir al lloc dels fets, els equips d'emergències van aconseguir rescatar amb vida el conductor i una passatgera. Segons el recompte de persones a bord segons familiars que han manifestat les absències, amb aquestes sis persones mortes, junt amb les dues que han sobreviscut, l'operatiu estaria conclòs.
La tragèdia s'ha produït en el quilòmetre 67,5 de la carretera nacional 541, al seu pas per la localitat de Pedre, a Cerdedo-Cotobade. El riu Lérez presentava una crescuda des de primera hora del matí, per damunt del llindar de desbordament, la qual cosa ha dificultat les tasques de rescat. Precisament el president de la Xunta, Alfonso Rueda, ha apuntat a les "molt males condicions" meteorològiques com una de les possibles causes del sinistre.
Més llegit
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
L'OTAN condemna "els atacs de l'Iran contra Turquia" després d'interceptar un míssil en l'espai aeri
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
Pérez Llorca suma a la baixada d'impostos a la Comunitat Valenciana les noves deduccions a la música, pioneres a Espanya
-
Mascletà en directe del dimecres 4 de març de les Falles 2026 de València
-
Omplir el depòsit este dimecres resulta fins a 10 euros més car que ahir per la guerra al Pròxim Orient
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia