Morro de porc, orelles de conill i cua de cangur: aíxí és l'oricterop que ha nascut al Bioparc
El parc valencià és un dels centres més importants del món en la conservació d'aquesta desconeguda espècie
Si hi ha un animal que crida l'atenció dels visitants del Bioparc, aquest és l'oricterop, també conegut com a porc formiguer. La raó és la seua aparença un tant extravagant: les seues orelles recorden a les d'un conill, el morro pareix el del porc, i la cua sembla la d'un cangur. En el centre estan d'enhorabona perquè acaba de nàixer una nova cria d'aquesta espècie amenaçada.
L'oricterop ha pesat 1,9 kg i fins que arribe als 2,5 kg es controla que s'alimente correctament i es manté una vigilància estricta de la temperatura i humitat de l'ambient. Cada nit els seus cuidadors efectuen una revisió exhaustiva de la cria, de la qual encara es desconeix el sexe. Per a afavorir el benestar de la mare i el nounat, romanen separats del pare i encara no estan a la vista del públic.
Bioparc s'ha convertit en un centre de referència en la conservació d'aquesta singular espècie. Dins del programa internacional per a la seua preservació, la parella formada per la femella Danny i el mascle Charly és l'únic grup reproductor a Espanya i ja han tingut diverses cries que han sigut traslladades a altres centres seguint les directrius dels experts internacionals.
Més llegit
-
Vota per la millor Falla infantil d’À Punt – Falles 2026
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
El TSJCV rebutja investigar Carlos Mazón per la gestió de la dana i la causa es manté en el jutjat de Catarroja
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 30 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Detenen un regidor de Compromís d'Altea per pegar-li una galtada a la parella i causar-li lesions
-
Espartero - Ramón y Cajal, millor falla infantil de la Secció Especial