Els Moros i Cristians d'Elda i de Calp ja són festes d'interés turístic nacional i internacional
El govern espanyol reconeix aquelles celebracions de notable valor cultural, de provada i arrelada tradició popular i amb un marcat atractiu turístic
El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha presidit este divendres l'entrega de diplomes que acrediten setze noves celebracions locals com a Festes d'Interés Turístic Nacional i Internacional, entre elles els Moros i Cristians d'Elda (Vinalopó Mitjà) i Calp (Marina Alta). Es tracta de les distincions honorífiques concedides pel ministeri a aquelles celebracions de notable valor cultural, de provada i arrelada tradició popular i amb un marcat atractiu turístic.
Les noves distincions —11 d'interés turístic nacional i 5 internacionals—, s'han entregat en una cerimònia al Teatre Real de Madrid en una setmana que culminarà diumenge amb la celebració del Dia Mundial del Turisme. Així, del total de les festes reconegudes fins ara, 175 són d'interés nacional i 91 d'interés internacional.
Hereu ha destacat la importància del reconeixement institucional de la riquesa i la diversitat de les tradicions culturals, gastronòmiques o religioses del país. Amb estes condecoracions “es premia el salt de qualitat de les destinacions turístiques, amb especial repercussió en el turisme cultural i d'interior, i es dota d'un valor immaterial importantíssim la promoció internacional d'Espanya com a potència turística”, ha apuntat.
Les cinc declaracions de Festes d'Interés Turístic Internacional que han recollit els diplomes són el Festival de la Exaltación del Botillo (Bembibre), las Bodas de Isabel de Segura (Terol), els Moros i cristians d'Elda, la Ruta de la Pasión de Calatrava (Ciudad Real) i la Semana Cervantina (Alcalá de Henares).
Per la seua banda, les onze Festes d'Interés Turístic Nacional que han recollit els diplomes són la Carrera del Agua (Lanjarón, Granada), el Entroido de Cobres (Pontevedra), El Vítor (Conca), el Festival de La Manzana (Villaviciosa, Astúries), la Fiesta de la Vendimia de Jumilla (Múrcia), la Fiesta del Mejillón y del Berberecho (Villanova de Arousa, Pontevedra), la Fiesta de San Roque de Calatayud (Saragossa), la Fiesta del Ángel (Terol), les Jornadas Calderonianas (Yepes, Toledo), la Fiesta del Pino (Las Palmas) i els Moros i Cristians de Calp.
Més llegit
-
El Suprem confirma tres anys de presó per a l'expresident de Múrcia Pedro Antonio Sánchez
-
Un avió aterra d'emergència a Manises i provoca el desviament de cinc vols a l'aeroport d'Alacant-Elx
-
Un equip d'enginyers estudia el llit del Poio per a augmentar-ne la capacitat
-
La CIA alerta que Rússia preparara atacs a Espanya, França i Itàlia amb drons llançats des del Mediterrani
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Reobri el Mercat Central amb 45 parades tancades després de l'incendi