Moren dos persones a Sevilla després de rebre un trasplant de ronyó infectat d'herpes
L'Hospital Virgen del Rocío destaca l’excepcionalitat dels casos.
L'Hospital Universitari Virgen del Rocío de Sevilla ha obert una investigació després de la mort de dos pacients trasplantats de ronyó. El donant estava infectat del virus herpes simple. Es tracta d'una dona de 22 anys d'edat i d'un adolescent de 15. Des de l'hospital lamenten profundament l'ocorregut i asseguren que han mantingut un contacte continu amb les famílies dels morts i han estat sempre a la seua disposició.
El centre hospitalari destaca l'excepcionalitat de tots dos casos i apunta que, segons la investigació, en la qual han participat especialistes en malalties infeccioses, nefròlegs, i coordinadors de trasplantaments, només s'han descrit 10 casos de morts per transmissió d'una infecció per herpes en pacients trasplantats des que hi ha registres.
Davant la situació, l'hospital ha explicat que el virus no va poder ser detectat a causa d'una simptomatologia escassa. És a dir, davant l'absència de dades clíniques que pogueren fer pensar en la seua existència. A més, durant els primers dies, l'evolució dels pacients va ser satisfactòria i el VHS es va expressar de manera fulminant amb un desenllaç fatal. De fet, l'hospital assegura que les causes de la defunció no es van poder aclarir fins l'obtenció dels resultats post mortem.
Més llegit
-
La reparació d’un pont de l’A-7 afectat per l’incendi d’un camió ocasiona deu quilòmetres de retenció a Paterna
-
El Magdalena Vítol posa el colofó a les festes fundacionals de Castelló de la Plana
-
Mascletà en directe del dilluns 16 de març de les Falles 2026 de València
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Mor un conductor de 51 anys després de xocar contra un semàfor a Sant Vicent del Raspeig
-
Falles més enllà de València: els altres municipis fallers es preparen per a la festa amb alguns imprevistos