Mor una xiqueta d’un any a l’Hospital d’Alacant per una possible meningitis
La menuda va ingressar d’urgències en estat molt greu a l’UCI pediàtrica.
Una xiqueta d’un any ha mort a causa d’una possible meningitis a l’Hospital General d’Alacant.
La menuda va ingressar d’urgències “bastant greu” en l’UCI pediàtrica del centre hospitalari en la matinada del dijous al divendres i va morir aproximadament dues hores després d’arribar al centre sanitari.
Els facultatius han activat el protocol habitual de mesures preventives per a evitar nous contagis, i han administrat quimioprofilaxi a l’entorn de la menor i al personal professional sanitari que la va atendre.
A l’espera dels resultats definitius, Sanitat ha informat que el quadre de símptomes que patia la menor apunta a una possible meningitis.
El passat 24 d’abril, coincidint amb el Dia Mundial de la Meningitis, l’Associació Espanyola de Pediatria va alertar d’un repunt de casos associats als meningococs W i Y en l’últim any. Aquest repunt, que és generalitzat en bona part de la Unió Europea, ha dut les autoritats sanitàries espanyoles a modificar el calendari de vacunació per a incloure aquestes varietats en la vacuna dels 12 anys. El canvi d’estratègia contra la meningitis no afecta el meningococs B, la vacuna del qual, Bexero, que s’aplica a menors de quatre anys continua, però, fora del calendari obligatori.
Enguany la Comunitat Valenciana ha registrat tres casos de meningitis del tipus B, només un d’ells en un menor de dos anys, l’edat en què la infecció resulta més perillosa.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Tota la informació actualitzada del sorteig extraordinari de la Loteria de Nadal
-
Génova aprova una gestora en el PP valencià presidida per Pérez Llorca i amb Carlos Gil en la secretaria general
-
La província d'Alacant, la més beneficiada pels 47,3 milions de la loteria de Nadal que arriben a municipis valencians
-
Mislata, Alaquàs i València pessiguen 600.000 euros del primer quart: 78477
-
Un quart premi deixa una allau de vora 28 milions a la Marina
-
La grossa passa de llarg de la Comunitat Valenciana
Més vist
Més escoltat
-
21.12.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
21.12.2025 | Els últims 90 minuts
-
21.12.2025 | Punt a punt | Segona Part
-
21.12.2025 | Fora de cobertura T2
-
22.12.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Casa Quitín: un segle d’història i esmorzars de llegenda
-
21.12.2025 | Villarreal CF - FC Barcelona