Mor Rafiki, el majestuós dril mascle que albergava des del 2007 el Bioparc de València
L'equip veterinari ha decidit practicar-li l'eutanàsia després de detectar-li un limfoma i així estalviar-li el sofriment
El Bioparc de València està de dol. Rafiki, el majestuós dril mascle que albergava el complex des del 2007, ha mort als vint anys, segons han informat aquest dimecres. Li havien diagnosticat un limfoma i, a pesar que la quimioteràpia ha permés allargar-li la vida un temps, l'equip veterinari va prendre la "difícil decisió" de practicar-li una eutanàsia perquè l'animal no sofrira més.
Rafiki va nàixer el 2002 al zoològic de Hannover (a Alemanya) i va arribar al Bioparc dins de l'important programa de conservació del dril que coordina l'Associació Europea de Zoos i Aquaris (EAZA). L'objectiu era crear en l'enclavament un grup reproductor d'aquesta espècie tan amenaçada per a tractar de garantir-ne la supervivència.
Un objectiu que ha complit sobradament. Amb la femella Kianja va formar una preciosa "família" amb la qual ha tingut una nombrosa prole de catorze fills. Mascle alfa exemplar, la valuosa genètica de Rafiki deixa empremta pels nombrosos parcs europeus als quals s'han traslladat huit dels descendents, mentre que els altres sis romanen a València.
Els drils (Mandrillus leucophaeus), amb una població en perillós decreixement i estimada en menys de 4.000 individus, estan inclosos en la llista roja de la UICN (Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa) com "en perill", el pas previ a "crític". Al Bioparc poden contemplar-se en la zona que recrea els boscos de la ribera de la zona d'Àfrica equatorial, on viu aquesta espècie.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida