Mor el pacient aïllat en una UCI per ràbia després d'una mossegada de gos a Àfrica
L'home, de 44 anys, estava aïllat en un centre hospitalari
Mor el pacient aïllat en una UCI per ràbia després d'una mossegada canina a Àfrica. L'home, de 44 anys, es trobava aïllat a l'UCI d'un centre hospitalari de la Comunitat Valenciana després de confirmar-se que ha contret la ràbia, malaltia de la qual no estava vacunat. A l’home el va mossegar un gos durant un viatge a un país africà fa quasi un any. Així ho han anunciat este dimecres fonts de la Conselleria de Sanitat, que alhora han notificat este cas al Centre de Coordinació d'Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) del Ministeri de Sanitat.
El succés va tindre lloc el juliol del 2024 i les proves analítiques del Centre Nacional de Microbiologia van confirmar el positiu en ràbia el 29 de maig. Al pacient se li ha subministrat la immunoglobulina antiràbica durant l'ingrés l'hospital. El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va assegurar este dijous que el pacient estava “molt greu”, però també va deixar clar que es tractava d'un cas “excepcional” i va traslladar un missatge de “tranquil·litat” a la població. “La ràbia exclusivament es transmet per mossegades i, excepcionalment, per gotes de saliva, alguna úlcera conjuntival o jugal. Les mesures de protecció són les bàsiques per als professionals sanitaris, no per a acompanyants. És a dir, guants i mascareta”, va explicar.
Més llegit
-
Més de 7.200 hectàrees calcinades i risc de propagació a Eslida, però amb condicions meteorològiques més favorables
-
À Punt continua el seguiment de l'incendi amb un especial del magazine Està passant des de les 16.45 hores
-
Rescaten un xiquet assentat sobre un aparell d’aire condicionat exterior al pis 21 d'un edifici de Benidorm
-
Les flames amenacen la Serra d'Espadà, un dels principals tresors naturals valencians
-
Tres detinguts en trobar en un cotxe onze quilos de metamfetamina durant un control a l'AP-7
-
Extingit l'incendi de vegetació prop de l'Oceanogràfic que ha generat una gran fumeguera visible des de diversos punts de València
Més vist
-
27.07.2026 | Entrevista LNM José Oliver
-
25.07.2026 | Entrades Mores d'Orihuela i de la Vila-Joiosa | Primera part
-
26.07.2026 | Informatiu nit
-
26.07.2026 | Entrada cristiana de la Vila Joiosa | Primera part
-
27.07.2026 | Entrevista LNM Juan Carlos Valderrama
-
27.07.2026 - 12:00 h | Especial informatiu | Incendi de la Vall d'Uixó