Mirar el mòbil quan el vehicle està detingut podria deixar de ser una infracció
La DGT estudia no sancionar que es mire el telèfon mentre el cotxe no està en marxa.
La Direcció General de Trànsit (DGT) està estudiant la possibilitat de considerar una infracció el fet de mirar el telèfon mòbil quan el vehicle està parat en un semàfor.
Actualment, mirar el mòbil en un semàfor té la mateixa sanció que utilitzar el telèfon mentre es condueix: 200 euros i la retirada de 3 punts del carnet. La proposta que estudia la DGT suposaria eximir de multa aquest acte, encara que des de l'organisme no garanteixen que prospere.
Dilluns passat, el director de la DGT, Pere Navarro, anunciava que el govern espanyol també estudia pujar la sanció per xatejar amb el mòbil mentre es condueix. En concret, planteja una retirada d'entre 4 i 6 punts en lloc dels 3 que actualment suposa la multa per aquest tipus d'acció al volant.
Més llegit
-
Un conductor drogat mata amb el camió una jove de vint anys al carrer de la Vall de Ballestera a València
-
Mor un jove de 29 anys en un taller de Morella en caure-li una part d’un camió
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
Vox designa Ignacio Garriga per a negociar amb el PP el relleu de Mazón
-
Una jove de dèsset anys se suïcida a Torrevieja
-
Espanya prohibix criar aus a l’aire lliure davant de l’augment del risc de grip aviària