Els metges impulsen una campanya per a denunciar les irregularitats en les SAMU
Conviden la ciutadania a comunicar, a través d'un correu, les incidències en els equips d'aquestes ambulàncies
El Col·legi de Metges d'Alacant i el Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM-CV) han llançat la campanya, que amb el lema "Sense metge no és SAMU", volen que tant la ciutadania com els professionals sanitaris denuncien les incidències i irregularitats en les ambulàncies dels Serveis d'Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) de la Comunitat Valenciana. Dins d'aquesta campanya, s'ha habilitat un correu electrònic (incidenciasamu@coma.es) per a poder comunicar-hi les queixes, les quals es traslladaran als serveis jurídics d'aquestes dues entitats.
A través del vídeo de la campanya, el Col·legi de Metges d'Alacant i el CESM alerten la població de les conseqüències que pot tindre per a la salut que acudisca a atendre un pacient amb risc vital una ambulància sense metge. Aquesta campanya, segons informen les organitzacions, s'hi ha llançat per "l'alta precarietat en els serveis d'emergències sanitàries".
Les dues entitats que la promouen recorden que l'Orde de l'11 de juliol de l'any 2000, que regula els Centres d'Informació i Coordinació d'Urgències, estableix que el SAMU és un equip integrat per un metge, una infermera i un conductor portalliteres.
El metge SAMU té una sèrie de funcions, com són les de prestar atenció sanitària en l'origen de la demanda, bé siga la via pública, el domicili o el centre sanitari. A més, han d'atendre els pacients en les condicions de suport vital i manteniment durant el transport i assumir la responsabilitat i coordinació de l'equip SAMU.
Més llegit
-
Borja Sémper anuncia que té càncer i tindrà menys presència pública
-
Mor ofegat un xiquet de 2 anys en una piscina privada a Aspe
-
Un detingut per atacar un kebab eleva a 9 els arrestats pels aldarulls a Torre Pacheco
-
Com es fa... 'Fora de cobertura'
-
Les conseqüències de la tempesta: agricultura danyada, arbres tombats i persianes i vidres trencats
-
Quaranta cuiners de paelles valencians intentaran colar el seu plat en el certamen de Sueca