Sanitat convoca les conselleries a una reunió el 8 de gener per l'epidèmia de grip
La Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària considera clau la mesura per l'augment de transmissió de virus d'infecció respiratòria
La ministra de Sanitat, Mónica García, ha convocat aquest dijous als consellers de Sanitat de les comunitats autònomes a una reunió el pròxim 8 de gener per a prendre mesures en relació amb salut pública respecte a la grip. Precisament la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC) ha proposat aquest dijous recuperar l'ús de la mascareta obligatòria als centres d'atenció primària amb la finalitat de reduir els contagis de grip, covid i altres malalties respiratòries.
En una nota de premsa, la semFYC ha advocat per endurir les mesures de protecció per a evitar la transmissió de virus d'infecció respiratòria a persones amb patologies múltiples i malalts crònics, i s'ha decantat per establir novament espais de separació als centres de salut, dispensació de gels hidroalcohòlics i mesures de ventilació per a les sales d'espera.
A més, han demanat a les autoritats sanitàries la conscienciació de la població sobre un ús adequat dels serveis assistencials i no acudir a ells si no es requereix atenció mèdica per a evitar la saturació dels centres davant del nou repunt, que xifra la incidència (en la setmana del 18 al 24 de desembre) en 908 casos per 100.000 habitants.
Si bé s'ha detectat un repunt de casos de covid, grip A i virus respiratori sincicial (VRS), la semFYC ha precisat que la coinfecció és molt escassa. No obstant això, els metges de família han advertit, de nou, d'una possible recrudescència de la situació després de la celebració de la festa de Reis i amb la tornada a les classes si bé han recordat que les dades actuals eren previsibles i són similars a l'època anterior a la pandèmia.
A fi de col·laborar en aquestes mesures preventives, la semFYC repartirà una guia de comportament per a les persones amb una afecció vírica, a les quals recomana repòs i evitar la interacció social. També els insta a acudir al metge de família sol si es tracta de població de risc o si l'evolució és desfavorable quant a la capacitat respiratòria i febra.
Més llegit
-
Educació convoca els sindicats a partir de dilluns per a negociar en taules temàtiques separades amb una proposta final
-
Rafa Mir nega en el juí l'agressió sexual a una jove: "Tot va ser consentit"
-
El Consell anuncia més de 7.000 milions per a Educació en els pròxims pressupostos
-
Educació sol·licita servicis mínims del 100% per als tribunals avaluadors de la PAU
-
Presó provisional per a un home investigat per tres agressions sexuals a València
-
Brussel·les multa Temu amb 200 milions d'euros per oferir productes il·legals