Mesures contra el mosquit tigre i la mosca negra a la Ribera
Sanitat s’ha compromés a autoritzar “de forma immediata” tractaments aeris en punts clau del Xúquer sol·licitats pel Consorci i la Mancomunitat.
Alerta pel mosquit tigre i de la mosca negra en diverses zones de la Ribera. Representants del Consorci de la Ribera i de la Junta de Govern de la Mancomunitat de la Ribera Alta s’han reunit aquest dilluns amb la secretària autonòmica, Isaura Navarro, i la directora general de Salut Pública, Ana García, per a acordar noves mesures per a pal·liar les conseqüències de l’elevada proliferació d’aquests animals en diverses zones de la comarca.
La Conselleria s’ha compromés a autoritzar “de forma immediata” els tractaments aeris sol·licitats pel Consorci en determinats punts clau del riu Xúquer, i a aprovar una línia pressupostària específica per a subvencionar als municipis les actuacions contra la mosca negra a partir del 2020. També durà a terme una campanya de sensibilització i informació a la població i s’implicarà en la Universitat per a fer el seguiment científic de l’evolució dels vectors a la comarca, entre altres mesures. En funció dels resultats d’aquest seguiment, es valorarà la possibilitat de crear un comité comarcal per al control dels vectors, amb representació de l’administració autonòmica i de l’administració local, protecció civil i altres agents o departaments pertinents.
A final de juliol es tornaran a reunir per a valorar els resultats d’aquestes mesures.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
El PSOE tria la valenciana Rebeca Torró com a secretària d'organització
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí