Sense menors per sota dels quatre anys en 24 municipis valencians
Un estudi que ha elaborat Stratego conclou que el despoblament és, quasi sempre, un sinònim d’envelliment.
El 19,85% de la població de la Comunitat Valenciana té menys de 20 anys i el 19,07% en té més de 65, percentatges similars als d’Espanya. No obstant això, en 24 localitats no hi ha xiquetes o xiquets censats entre els 0 i els 4 anys. Fins i tot, hi ha un municipi, Tollos, al Comtat, en què aquest buit generacional s’amplia, ja que no hi ha censada cap persona de menys de 20 anys.
Així es dedueix de l’informe La població a Espanya: evolució en el segle XXI, situació actual i perspectives de futur, que ha elaborat la consultora Stratego, que analitza l’evolució de la població en cadascun dels municipis espanyols entre els anys 2000 i 2018, i les edats dels habitants a partir de les dades oficials de l’INE.
Aquest estudi indica que, en el cas de la Comunitat Valenciana, la població ha augmentat un 20,46% entre els anys 2000 i 2018, cinc punts per damunt de la mitjana estatal, amb quasi 843.000 habitants més que a principi de segle. A pesar d’aquestes dades globals, 201 municipis valencians (el 37% del total) han vist descendir el nombre de persones del padró municipal.
Més llegit
-
Educació xifra en un 35,55% el seguiment de la segona jornada de vaga indefinida, que els sindicats eleven al 75%
-
Els sindicats, disposats a reprendre el diàleg amb Educació si hi ha una proposta “real”
-
Els bombers continuen treballant per a controlar l'incendi a una factoria d'ametles a la Vall d'Alba
-
Una explosió de butà deixa almenys onze ferits, un d’ells greu, en un edifici de Barcelona
-
Un passatger espanyol de l'Hondius dona positiu provisional per hantavirus al Gómez Ulla
-
Educació torna a emplaçar els sindicats a la taula de negociació "sense soroll de fons"
Més vist
Més escoltat
-
11.05.2026 | 90 minuts
-
12.05.2026 | Les notícies del matí
-
11.05.2026 | Rafa Toledo analitza el brot d’hantavirus del creuer Hondius
-
11.05.2026 | ContrÀpunt
-
11.05.2026 | Antonio Lazcano i la crisi de les publicacions científiques
-
11.05.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Jorge d’Andrés revisita el Sent Soví en un menú medieval