Les matriculacions de turismes augmenten en gener un 70,94% a la Comunitat Valenciana
La xifra, que es mesura respecte a les dades del 2024, ve condicionada per la reposició dels cotxes sinistrats per la dana
En gener s’han matriculat a la Comunitat Valenciana un total de 9.472 turismes, segons les dades presentades este dilluns per les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam). La xifra suposa un augment del 70,94% respecte a les matriculacions de gener del 2024 i contrasta amb la que s’ha enregistrat a la resta d’Espanya, molt per davall, amb un creixement del 5,3% i 72.322 turismes matriculats.
La dana que va assolar la província de València el 29 d’octubre i que va deixar a la zona afectada vora 120.000 vehicles sinistrats, ha sigut determinant perquè augmente de manera exponencial la demanda de nous automòbils.
Pel que fa a la tipologia dels vehicles, les matriculacions que més han augmentat són les de cotxes amb combustibles alternatius com a elèctrics, híbrids, híbrids endollables o de gas, amb un 89,33%, fins a les 5.750 unitats matriculades. Els lliuraments de cotxes de gasolina s’han incrementat un 59,94%, fins a 3.330 models, mentre que les unitats de dièsel han descendit un 7,11% fins a 392 unitats.
Més llegit
-
El soroll d'un triatló impedeix fer amb normalitat un examen d'oposicions a secundària
-
Tàrbena celebra la desena edició de la Festa del Parlar de Sa
-
L'Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud - València accepta reunir-se amb Mazón sempre que siga a la zona zero
-
Més de 18.000 aspirants s'examinen hui en la segona prova de les oposicions a secundària i altres especialitats
-
Els bombers donen per confinat l'incendi originat ahir a Almassora en una nau de residus de material tèxtil
-
Entren en vigor les mesures antiincendis: prohibit fer foc en zones forestals a partir d'este diumenge
Més vist
Més escoltat
-
30.05.2025 | 90 minuts
-
31.05.2025 | Fora de cobertura
-
29.05.2025 | L'entrevista d'actualitat: set mesos de la dana, parlen els representants de les víctimes
-
31 de maig - Soterren definitivament el cos sense cap de Francisco de Goya (1999)
-
30.05.2025 | Les notícies del migdia
-
30.05.2025 | Amunt i avall | Primera Part