Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
Una finca d’Alacant hauria sigut utilitzada per a col·locar més de 400 pastilles de rodenticida i altres productes prohibits, cosa que ha provocat la mort de conills i una puput
El Seprona de la Guàrdia Civil ha detectat 665 animals morts per enverinament o capturats amb mètodes il·legals durant la campanya Antrax, que ha conclòs amb 62 persones detingudes o investigades després de més de 500 inspeccions. Entre les víctimes, destaquen aus protegides com àguiles imperials, milans reals, voltors negres i una àguila reial.
Les inspeccions van generar 91 infraccions penals, la majoria relacionades amb delictes de caça com furtivisme i ús de mitjans prohibits, i 351 infraccions administratives, principalment per incompliment de la normativa de caça i d’espais protegits.
Els agents van intervenir cent esquers enverinats, 669 mitjans de caça prohibits —215 llaços, 44 paranys i 364 costelles, perxes i rajoles—, 230 kg de productes fitosanitaris prohibits, huit armes de foc i onze accessoris il·legals per a la caça.
Actuació a Alacant
Entre les actuacions més destacades, a Alacant es va inspeccionar una finca on es van retirar més de 400 pastilles de rodenticida i nou quilos del producte emmagatzemat, col·locat al costat de madrigueres de conill. Durant l’actuació es van localitzar animals morts, incloent-hi un exemplar de puput, una espècie protegida.
Altres intervencions van tindre lloc a Antequera (Màlaga), on es van localitzar 44 llaços, a Castuera (Badajoz), amb 134 paranys tipus ballesta, a Huelva, en una finca de fruits rojos, i a Terol, en una explotació avícola. També es va investigar un cas a Cantàbria vinculat a la columbofília.
L’objectiu principal de la campanya és retirar del medi natural els mètodes de caça no selectius, ja que suposen una greu amenaça per a la biodiversitat i poden afectar tota la cadena tròfica.
Més llegit
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
-
Els pares de la fallera major infantil: "Són més de mil actes i Marta ens tombarà a tots, segur"
-
Pluges que van a més