La Marina Baixa, epicentre del turisme accessible per a persones sordes
Un total de 200 persones gaudiran de visites guiades en llengua de signes al llarg d’esta setmana
La Marina Baixa s'ha convertit esta setmana en l'epicentre del turisme accessible, en este cas per a persones sordes. Un total de 200 persones gaudiran de visites guiades en llengua de signes per accedir a la cultura en igualtat de condicions que la resta de turistes. Hui han estat a la Vila Joiosa.
Volen gaudir de l'oci i la cultura, però poques vegades tenen guies que parlen la seua llengua, la de signes. Esta setmana, dos centenars de persones sordes participen en un programa de turisme inclusiu. “L’objectiu és que la cultura siga accessible per a tothom. El centre de la Vila és un referent, amb codis QR en institucions i museus perquè les persones puguen gaudir de les visites en llengua de signes”, explica la presidenta de Fesord CV, Carolina Galiana.
És un projecte conjunt de l'Imserso i la Confederació Estatal de Persones Sordes. S'allotgen a Benidorm, però es mouen pertot arreu. Una guia en llengua de signes es prepara els diferents recorreguts perquè s’ho passen bé en igualtat de condicions que la resta de turistes. “Hem fet moltes excursions, les visites estan sent molt agradables”, assegura Manuel, turista de Barcelona.
És una iniciativa que busca pal·liar l'escassetat de turisme adaptat de què disposa la població sorda.
Més llegit
-
Mazón diu que ara mateix no es planteja canviar zones de predomini lingüístic
-
Vols cancel·lats i endarrerits als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
La Federació de Cases de Castella-la Manxa a la Comunitat Valenciana concedix els Manxecs, Quixots i Socis d’Honor
-
L’estiu portarà a les carreteres valencianes quasi catorze milions de desplaçaments de llarg recorregut
-
La jutge incorpora a la causa els whatsapps del tècnic que va avisar a les 18:09 que s'enviaria l'ES-Alert
-
Vicent Iborra anuncia la seua retirada
Més vist
Més escoltat
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
04.07.2025 | Les notícies del migdia
-
03.07.2025 | Renaixement automobilístic, innovació post DANA, un mercat en moviment
-
03.07.2025 | 90 minuts