María Zamora, la productora valenciana que ha guanyat l'Os d'Or de Berlín per 'Alcarràs'
Ha treballat braç a braç amb Carla Simón per a fer aquesta pel·lícula, que és només la tercera feta a Espanya que guanya el màxim guardó en la Berlinale
La valenciana María Zamora és la productora de la pel·lícula guanyadora de l'Os d'Or de Berlín d’enguany, Alcarràs, el primer llargmetratge en català que obté el màxim guardó de la Berlinale, i que ha dirigit Carla Simón. Un premi que a Espanya fins ara només havien guanyat Camus i Saura, i que dona a Zamora molta visibilitat i suposa una plataforma increïble, segons ella mateixa ha assegurat a À Punt NTC.
Sobre la pel·lícula, filmada en català, ens conta que ha costat molt de fer perquè és autèntica i s’ha filmat amb intèrprets no professionals. Alfarràs parla de l’última collita de la temporada per a un grup de llauradors lleidatans, i també d’un món que s’acaba, tot contat mitjançant històries mínimes i pròximes. Del film, el jurat de la Berlinale ha dit que “sona a terra i collita”.
Ara, mentre la Berlinale acaba de donar la benvinguda després de 40 anys a un Os d'Or tret de la cinematografia espanyola, María Zamora continuarà treballant des de la seua productora, Elastica Films, amb seu a València.
Més llegit
-
Avís groc al nord de Castelló per tempestes per a esta vesprada
-
La Conselleria d'Universitats qualifica d'“intolerable” que es negue la paraula al representant de la Generalitat en l'obertura del curs acadèmic de l'UJI
-
Almenys 25 ferits, tres de gravetat, en l'explosió d'un bar a Vallecas
-
La jutgessa de Catarroja eleva a 229 les víctimes de la dana després d'incloure el nonat d'una víctima mortal embarassada
-
Clara Sanz Sobrino ja és la reina de les Festes de Castelló
-
Tavernes de la Valldigna celebra Del Poble Fest per a mantindre viva l’activitat econòmica després de l’estiu