Directes
Ara en la televisió
À PUNT NOTÍCIES MIGDIA

Manifestacions a València, Alacant i altres municipis valencians demanen l'embargament integral d'armes a Israel i una ruptura total de relacions i sancions

Esta mateixa setmana Pedro Sánchez ha anunciat un paquet de mesures per a augmentar la pressió al govern israelià

Imatge d'arxiu d'una manifestació en suport a Palestina / Europa Press

L'ofensiva a Palestina continua generant una onada de reacció popular, tant a casa nostra com al conjunt de l'Estat espanyol. De fet, l'ofensiva militar israeliana posterior a l'atac de Hamàs del 7 d'octubre del 2023, en què hi va haver 1.200 assassinats i 250 segrestos, ja ha matat 65.000 palestins, vora 20.000 d'ells xiquets, segons el balanç de Ministeri de Sanitat de Gaza.

En una setmana marcada pel paquet de mesures anunciades per Pedro Sánchez per a augmentar la pressió a Israel —entre les quals hi ha l’embargament d’armes per llei i l’augment del pressupost per a ajuda humanitària a Palestina—, les continuades manifestacions en la Vuelta d'Espanya per a boicotejar-la en protesta per la participació de l'equip israelià, o els atacs amb drons a la Sumud Global Flotilla, arriben dos dies de manifestacions convocades per la Xarxa Solidària contra l'Ocupació de Palestina (Rescop) a diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb València i Alacant al capdavant.

Organitzacions, integrades en la Rescop, convoquen este dissabte una manifestació a València per a demanar un embargament integral d'armes, la ruptura total de relacions i sancions al "règim colonial israelià". La convocatòria, que és la que fa 32 a la ciutat de València des del 7 d'octubre del 2023, començarà a les 19:00 hores a la plaça de l'Ajuntament de València i acabarà a la plaça de la Mare de Déu.

A Alacant es manifesten per Palestina amb una "revolta ciclista", en paraules seues, per a solidaritzar-se amb aquells i aquelles que estan fent accions directes contra la participació de l’equip ciclista Israel-Premier Tech en la Vuelta. "La participació d’Israel en esdeveniments culturals i esportius ,transmet un missatge de normalització insostenible després de 23 mesos de genocidi". L'inici del trajecte amb bicicleta, que recorrerà vora huit quilòmetres, serà a la plaça de bous d'Alacant i acabarà a la plaça de la Muntanyeta, enfront de la subdelegació del govern.

Per a este dissabte també hi ha convocades fins a quatre manifestacions més de nord a sud del nostre territori: a les 11:00 h al passeig de les Germanies de Gandia (Safor), a les 12:00 h a la plaça Major d'Alzira (Ribera Alta) i a la plaça de l'Agua Limpia de Segorbe, i a les 19:00 h al passeig de Juan Aparicio de Torrevieja (Baix Segura). Diumenge també eixiran als carrers a Sagunt, concretament a les 20:00 h a la plaça de la Concòrdia. A la resta d'Espanya també hi ha convocades manifestacions per al cap de setmana, en municipis com Barcelona, Cartagena o Màlaga.

També et pot interessar

Veure totes les activitats