"Sense llum no hi ha pa": forners i pastissers fan una parada simbòlica per la pujada de preus
El gremi exigeix divendres que es considere aquest sector com a essencial en la societat
"Sense llum no hi ha pa" és lema de la campanya del Gremi de Forners i Pastissers per a reclamar més ajudes estatals. La pujada del preu de l'energia i de la matèria primera com la farina o el sucre fa que el sector passe moments molt complicats.
La inflació està passant factura a aquests negocis familiars. Salvador Casaní, propietari d’un forn, assegura que han passat de pagar 1.700 euros al mes en llum a 6.500 euros en aquests moments. Davant d'aquest escenari, ja hi ha forns que es plantegen tancar.
En un forn gran pot haver-hi dèsset neveres en funcionament les 24 hores del dia. Als tres forns encesos huit hores, cal sumar batedores, pastadores i llums d’aparador. En aquests negocis no val saber l’hora més barata de la llum.
11.000 treballadors a la Comunitat Valenciana
En tot Espanya treballen 190.000 persones en el sector del pa, 11.000 a la Comunitat Valenciana. El gremi ha convocat una parada simbòlica dels forns divendres de 12 a 12:15 hores per a exigir que es considere un sector essencial en la societat. Volen reivindicar que el sector necessita més ajudes i que sense llum no hi ha pa.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Baldoví reclama avançar les eleccions després de tres anys de govern del PP i Vox
-
Equips de rescat valencians viatgen a Veneçuela per a reforçar la recerca de supervivents