La llum blava de les pantalles, darrere l’envelliment de la pell
Un estudi mostra com la llum del telèfon, l’ordinador o la televisió pot accelerar aquest procés
Caminant, asseguts, a soles o en grup. El nostre contacte visual amb les pantalles, sobretot les dels mòbils, és constant. La nostra vida gira al voltant de telèfons, ordinadors o televisions, però la llum blava que desprenen pot accelerar l'envelliment de la pell.
Així ho reflecteix un estudi de la Universitat d'Oregon, als Estats Units. Les proves, fetes amb mosques de la fruita, són extrapolables als humans.
Una troballa científica que ha sorprés molts. Les recomanacions dels experts ara per ara indiquen que cal aplicar protecció a la pell, com si es tractara de la llum solar. També diuen que s'ha d'ampliar la distància, almenys a 50 centímetres de la pantalla. Reduir la intensitat de la llum també afavoreix que no es desgaste la pell.
L'exposició a les pantalles forma part del nostre dia a dia, de manera que fer tot el que siga possible per a evitar-ne els efectes també està a la nostra mà.
Més llegit
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Un mort i una ferida en un accident entre un cotxe i una moto en la CV-339, a Llíria
-
La Guàrdia Civil desarticula un laboratori de cocaïna i dos punts de venda de droga a Silla i Picassent
-
El govern espanyol notifica 7.499 pisos turístics il·legals a la Comunitat Valenciana que hauran de retirar els anuncis de les plataformes
-
Rescaten amb helicòpter un senderista al cim del penyal d’Ifac de Calp
-
Comencen este diumenge els talls nocturns a la V-31 a València per obres de rehabilitació del ferm