La lluita contra el plàstic centra el Dia Mundial del Medi Ambient
Els governs prenen mesures per a prohibir els envasos i utensilis de plàstic d'un sol ús.
El 5 de juny se celebra el Dia Mundial del Medi Ambient, una cita que enguany està centrada en el plàstic. L'ONU fa una crida a la ciutadania perquè rebutge els envasos d'aquest material sempre que siga possible i, quan no hi haja més remei, demana que es reciclen.
Cada any els humans usem 5 bilions de bosses de plàstic. Més del 80% acabaran abandonades en abocadors o als rius i els mars d'arreu del món. Per això, hui es fa una crida especial per a conscienciar sobre la necessitat de disminuir el consum del plàstic, sobretot el d'un sol ús.
Aquesta croada contra el plàstic està cada vegada més present en la nostra legislació, tant en les directrius europees com en la legislació més local. A la Comunitat Valenciana es prepara un pla ambiciós per a frenar els plàstics d'un sol ús. La Conselleria de Medi Ambient ultima el Pla Integral de Residus que preveu mesures per a limitar els plàstics d'un sol ús. S'espera que a partir de l'1 de gener del 2020 es prohibisca la venda de coberts, plats, gots o safates de plàstic fetes per a aliments que no entren en la directiva d'envasos o que siguen difícils de reciclar. La mateixa restricció tindran les càpsules de café, maquinetes d'afaitar o tòners d'impressora. Este fet ens obligarà a canviar uns usos i costums molt arrelats en el nostre dia a dia.
El govern central ja va aprovar fa un parell de setmanes un reial decret sobre el consum de bosses de plàstic. A partir de l'1 de juliol tots el comerços estan obligats a cobrar-les al clients i a partir de l'1 de gener del 2021 estaran prohibides totes les bosses lleugeres que no siguen compostables.
Més llegit
-
Martínez Mus estrena la vicepresidència segona, que deixa Gan Pampols, demanant una reunió a la comissionada per a la reconstrucció
-
Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
-
Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
-
PP i Vox inicien els contactes per a buscar relleu en la presidència de la Generalitat
-
L'ocupació remunta i marca nou rècord a l'octubre a pesar del repunt lleu de l'atur, amb 742 parats més
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
Més vist
Més escoltat
-
02.11.2025 | El que ningú els conta del futbol
-
03.11.2025 | 90 minuts
-
03.11.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Manu Yarza, una de les figures més destacades de la nova generació gastronòmica
-
03.11.2025 | ContrÀpunt
-
03.11.2025 | Les notícies del migdia
-
03.11.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part