Directes
Ara en la televisió
BUSCANT EL MEU PROPI NOM
Ara en la ràdio
FEM BANDA (reemissió)

Lliçons de ciència darrere de la barra dels bars

Una dotzena d’establiments de Castelló, València, Alacant i Elx participen en Pint of Science, en què experts i investigadors oferiran xarrades per a divulgar aspectes científics

Assistents a una xarrada que es va impartir en una edició anterior de Pint of Science en un establiment d'Alacant / Pint of Science Alacant

Com seran els antibiòtics del futur? Quins secrets revela la caca? Com es poden reclutar els millors professionals? Són preguntes a les quals podem trobar resposta mentre prenem una beguda en la dotzena de bars i pubs valencians que acullen, des d’este dilluns i fins al dimecres, breus xarrades divulgatives d’investigadors.

Amb esta iniciativa internacional, Pint of Science (Pinta de Ciència), es pretén, d'una banda, acostar la ciència a la ciutadania i d’altra, combatre la desinformació científica, a més de promoure els avanços científics o promoure la curiositat científica. Objectius que els participants volen assolir amb un llenguatge pròxim i senzill, i amb la pretensió de resoldre uns dubtes que es pot plantejar qualsevol que no tinga coneixements sobre camps com la química, les ciències de la terra, la història o la tecnologia.

Fins al dimecres

Així, la iniciativa de participació gratuïta arranca este dilluns. Hi participa un establiment de Castelló de la Plana, quatre d’Alacant i uns altres quatre de València, així com tres d’Elx. Les xarrades, que també s’han programat per a dimarts i dimecres, abordaran diverses temàtiques, que es poden consultar en el web oficial d’esta iniciativa, a partir de les set de la vesprada.

Lluny dels laboratoris i a prop de la barra del bar, en un entorn molt diferent del que és habitual, experts en cada matèria científica oferiran xarrades divulgatives, monòlegs i experiments, d’entre vint i trenta minuts, per a divulgar aspectes científics d’una manera distesa.

També et pot interessar

Veure totes les activitats