Llauradors del sud valencià s’uneixen a les protestes a Múrcia per a salvar el camp
Preocupació en el sector pel retard en la convocatòria de la Comissió d’Explotació del Transvasament Tajo-Segura.
Els tractors han tornat a eixir del camp per xafar l’asfalt per a protestar contra les difícils condicions dels llauradors. En aquest cas, les protestes han sigut a Múrcia, però llauradors del sud valencià s'han unit a aquestes marxes. També hi ha hagut protestes a Tarragona i Guadalajara: entre les tres ciutats, vora 700 tractors han pres les carreteres.
La jornada ha servit de calfament per a les pròximes convocatòries reivindicatives, que es faran a Alacant el pròxim 25 de febrer. Al descontent en el sector s’uneix la incertesa davant el retard a convocar la comissió d’explotació del transvasament Tajo-Segura malgrat la bona situació d’Entrepeñas i Buendía, amb dos pantans que acumulen 654 hectòmetres cúbics d’aigua, molt per damunt del límit fixat per a transvasar.
La comissió d’explotació del Transvasament Tajo-Segura sol reunir-se els primers dies de cada mes però en aquesta ocasió s’ha anat ajornant fins el pròxim dia 26. El retard en la convocatòria ha provocat la desconfiança dels llauradors que depenen del transvasament. El vicepresident del Sindicat de Regants del Transvasament, Lucas Giménez, creu que no s’està incomplint cap llei. “Sí que genera molta inquietud que es convoque un dia, després es desconvoque, però no s’està violant cap llei, perquè no hi ha una data exacta perquè es convoque”.
Per la seua banda, l’alcalde d’Elx, Carlos González, ha expressat la confiança que el Ministeri per a la Transició Ecològica tindrà en compte la situació per la qual travessa el camp. “L’agricultura ja té prou problemes estructurals, perquè a més s’haja de sumar a Elx el problema de l’aigua, el del transvasament Tajo-Segura”. Per això, ha assenyalat que confia que el ministeri siga sensible i òbriga el transvasament als camps dels llauradors del sud de la Comunitat Valenciana. Els llauradors estan disposant, de moment, de l’aigua provinent dels romanents que hi ha a la conca i la que es produeix a les dessalinitzadores.
Més llegit
-
Veneçuela anuncia l'alliberament de presos polítics i Albares confirma que hi ha cinc espanyols entre ells
-
Sanitat incorpora cinc noves malalties en el programa de cribratge neonatal dels bebés valencians
-
El govern espanyol i l'Església tanquen un acord per a reparar els danys de les víctimes d'abusos sexuals
-
La policia indonèsia investiga per negligència el capità del vaixell de valencians que va naufragar
-
Condemnen una alumna a sis mesos de presó per agredir la cap d’estudis d’un institut d’Alacant
-
Interior no multarà durant un període "raonable" els conductors que no porten la balisa V-16