L’últim temporal provoca greus desperfectes en la platja de Babilònia, a Guardamar del Segura
El veïnat demana una regeneració d'urgència.
Al veïnat de la platja de la Babilònia, a Guardamar del Segura, l'aigua de la mar els arriba a la porta de casa. La pèrdua d'arena i els continus temporals estan provocant greus desperfectes en aquesta zona litoral; un problema que ve de lluny i que s'ha agreujat amb l'últim temporal marítim d'aquest cap de setmana.
Veïns i veïnes apunten a la construcció d'un espigó a la desembocadura del Riu Segura com a responsable dels canvis en els corrents marítims, que haurien tingut com a resultat la regressió progressiva de la platja des de l'any 1990.
A més a més, cada vegada que el mar s'embraveix, l'aigua arriba fins als fonaments de les vivendes, provocant una erosió que ja ha convertit en enderrocs més d'un habitatge i part de la carretera del carrer paral·lel, Enginyer Codorniu.
Les vivendes es van construir originàriament com a part d'un pla de fixació de l'arena i la concessió dels terrenys va caducar a l'any 2018, però existeix la possibilitat de pròrroga arran una modificació de la llei de Costes, que allargaria la concessió altres 60 anys.
L'associació de veïns Guardamar Platja assenyala l'ajuntament de Guardamar i a Costes i critica la seua inacció davant l'avanç de l'aigua, i asseguren que no es tracta de terrenys guanyats a la mar, sinó d'una situació provocada per la construcció de l'espigó del port sense un estudi previ d'impacte ambiental.
Tot i això, les tempestes marítimes continuen guanyant terreny i acostant-se cada vegada més a una cinquantena de vivendes que veuen com s'incrementa el risc de solsida.
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
MAPA | Consulta el preu de la gasolina en la teua localitat a la Comunitat Valenciana
-
La pluja deixa més de 80 l/m² a Xàbia i Dénia i provoca incidències al Baix Segura