L'UJI de Castelló ofereix una teràpia per superar la fòbia a les panderoles
Els voluntaris rebran una sessió gratuïta de tres hores en què s’enfrontaran a l'insecte
La panderola és un dels insectes que més fàstic produeix en la població general. Associada al fem, a les cuines i a les clavegueres, causen una por irracional i desproporcionada, una fòbia que rep el nom d'acarofòbia.
Ara, un estudi de la universitat Jaume I de Castelló, finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats del govern espanyol, vol oferir un tractament de teràpia per a superar aquesta por irracional. Impulsada pel Laboratori de Psicologia i Tecnologia (LabPsiTec) de la Universitat Jaume I de Castelló, aquesta iniciativa consisteix en una sessió de teràpia psicològica gratuïta de tres hores de durada.
L’objectiu principal del projecte és comprovar què és més eficaç: la tècnica utilitzada fins ara en aquest tipus de fòbies amb insectes menuts, enfrontant la persona amb l’animal, o bé amb una nova tècnica de realitat augmentada basada en la projecció. Per això utilitzaran els dos mètodes i sotmetran les persones seleccionades a una de les dues condicions de tractament de forma aleatòria.
El tractament es durà a terme de manera presencial en la universitat. Primer, els participants rebran una avaluació específica on es comprovarà que complisquen els criteris d'inclusió requerits.
En totes dues condicions de tractament s’arreplegarà informació sobre l'ansietat, la por i les respostes fòbiques, buscant una explicació de les causes i analitzant els canvis amb l'exposició gradual amb suport del terapeuta a l'estímul temut.
El projecte inclou dues tesis doctorals, desenvolupades per Jorge Grimaldos García i María Palau Batet, totes dues codirigides per les investigadores Soledad Quero Castellà i Juana María Bretón López, professores titulars de la Universitat Jaume I.
Més llegit
- 
                        
                                                        Detenen per homicidi imprudent greu la conductora del cotxe accidentat prop del port de Gandia
- 
                        
                                                        Educació proposa que el professorat elabore activitats i les pose en la plataforma quan se suspenguen les classes per alerta meteorològica
- 
                        
                                                        La jutgessa de la dana demana a Maribel Vilaplana el tiquet de l'aparcament a què va acompanyar-la Mazón
- 
                        
                                                        Detingut per quarta vegada en un mes el lladre de les xapes per dos nous robatoris a Benimaclet
- 
                        
                                                        Mireia Sanmartín, primera dona a formar part del mil·lenari Tribunal de les Aigües de València
- 
                        
                                                        Pradas defén ara que va mantindre informat Mazón sobre l’enviament del missatge massiu de l’ES-Alert