L'onada de calor deixa 510 morts, una dada superior a la registrada durant tot l'estiu de l'any passat
Només el dissabte la xifra de decessos per les elevades temperatures va arribar als 150, la dada més alta en un dia enguany
La xifra de persones mortes atribuïbles a les altes temperatures registrades en els primers sis dies de l’onada de calor a l’estat espanyol ascendeix a 510, segons ha informat l'Institut de Salut Carlos III, dependent del Ministeri de Sanitat. Aquesta dada suposa més morts per les elevades temperatures que totes les registrades durant l'estiu passat.
La forta calor registrada durant el cap de setmana, a més, ha elevat les víctimes mortals. Així, si divendres es comptabilitzaren 123 morts per aquest motiu, dissabte la xifra va pujar fins als 150, la més alta en un dia d'enguany.
Aquest dilluns la calor sembla donar una xicoteta treva. Tot i això, la Conselleria de Sanitat manté l'alerta sanitària per calor a 19 comarques (d'un total de 31).
L'any 2021 va haver-hi un total de 281 les morts atribuïbles a la temperatura a la Comunitat Valenciana i el 2020 en van ser 353.
La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha aclarit aquest dilluns que les morts atribuïbles a la calor realitzada per l'Institut de Salut Carlos III (ISCIII) són una "estimació" i no "registres de defunció que donarien la causa concreta de la mort".
Més llegit
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Mor una dona de 76 anys després de quedar atrapada amb la cadira de rodes en l'elevador del seu xalet a Xàbia
-
Detenen el presumpte agressor del treballador municipal de Xilxes, que continua hospitalitzat
-
Educació cita els sindicats diumenge per a reprendre les negociacions
-
Els examinadors de les EOI valencianes no descarten vaga durant els dies d’exàmens orals i escrits, que arranquen l'1 de juny
-
Comença el juí per una violació en grup amb submissió química a Cullera