L’IVO incorpora l’accelerador de radioteràpia més avançat de la Comunitat Valenciana
Aquesta dotació permetrà tratar fins un 20% més de pacients al dia
L’Institut Valencià d'Oncologia (IVO) ha incorporat el primer accelerador compacte de radioteràpia volumètrica amb radioteràpia guiada per imatge de la Comunitat Valenciana. Aquesta dotació permetrà atendre fins a un 20% més de pacients al dia, a més de facilitar el tractament del 80% del tumors que ací s’atenen (cap, coll, ginecològics, urològics i digestius són els més freqüents).
Es tracta d’un innovador equip dotat de tecnologia d’última generació “que permetrà oferir els tractaments de forma ràpida, amb màxima precisió i seguretat”, ha apuntat Leoncio Arribas, cap del Servei d'Oncologia Radioteràpica de l’IVO.
Aquest model, el Halcyon, incorpora un sistema automatitzat de control d’imatge —similar al TAC de diagnòstic— que aporta una definició superior a les imatges obtingudes en altre tipus d’acceleradors. A més, segons l’especialista, aquesta tecnologia permet comparar en temps real la situació del pacient per aplicar-li al tumor les dosis adequades de radiació, casa que redueix els efectes secundaris del tractament.
Una eina per a "humanitzar els tractaments"
El nou accelerador presentat novetats que contribueixen a millorar el confort del pacient i “humanitzar” els tractaments i l'equip. Arribas explica que, aquest model és capaç d'interactuar amb el pacient, primer “reconeixent-lo”, i després sol·licitant-li la confirmació a l’inici de cada sessió.
Està previst que en les pròximes setmanes s’incorpore un nou accelerador Varian d’última generació, “capaç d’abordar amb èxit qualsevol tractament de radioteràpia per molt molt complicat que siga”, subratllen des de l’IVO.
Més llegit
-
Detingut un home per apunyalar una turista italiana al coll en ple centre de València
-
Un aparatós accident acaba amb un camió que cau al barranc de Poio
-
L'Ajuntament de Xèrica, preocupat pels danys que puguen causar les cabres silvestres
-
Reobri a Paiporta la primera escola en aules prefabricades després de la dana
-
L’Aemet activa l’avís groc per tempestes este dijous i divendres a Alacant i València
-
La família d’un britànic trobat mort a Benidorm exigeix que s’investigue com un homicidi
-
Rebuig unànime a les paraules del bisbe Reig Pla que vinculaven la discapacitat amb el pecat
-
Vox força una retallada de 700.000 euros a l’AVL perquè la vol “estrangular fins a la desaparició”
-
Tronades fortes al sud
-
Jornada de llargues cues per a passar davant de la Mare de Déu dels Desemparats
Més vist
-
21.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
22.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
22.05.2025 | Informatiu nit
-
22.05.2025 | Bona vesprada, Comunitat Valenciana | Primera part
-
Toscana
-
Tatuatges granotes gratuïts en un bar d'Orriols
-
22.05.2025 | Informatiu migdia
-
Valencians al món | Saxònia
-
Episodi 35: La calor amb Juanma Melero
-
Naix la marca Gamba Blanca de Calp
Més escoltat
-
22.05.2025 | Línia de fons
-
22.05.2025 | Adolfo Miravet Segarra, Espadà Corks
-
Episodi 35: La calor amb Juanma Melero
-
21.05.2025 | Andrés Barrios, un gran del flamenc híbrid, actua en el cicle Nits del Flamenco al Castell d’Alaquàs
-
22.05.2025 | 90 minuts
-
22.05.2025 | “Obrim meló” i l'art, amb Quique Dacosta
-
22.05.2025 | Viatjar amb consciència amb el guia d’escalada Jaume Peiró
-
22.05.2025 | Queda't amb mi | Tercera Part
-
21.05.2025 | A poqueta nit | Segona Part
-
21.05.2025 | Queda't amb mi | Primera Part