L'Institut de Biomecànica de València adapta les talles de la roba dels més menuts a la realitat
A través d'un sistema de càmeres 4D, ha creat patronatges digitalitzats que proporciona a empreses de roba infantil
Mares i pares pateixen quan les talles de roba dels més menuts o menudes no s'adequen a l'edat o a les seues característiques físiques. El ben cert és que l'absència de roba i calcer amb talles realistes és cada volta més habitual i ara l'Institut de Biomecànica de València ha trobat la solució. El projecte Moda Virtual proporciona a les empreses de roba infantil patronatges digitalitzats a través de models reals. Ho fan a través d'un sistema de càmeres 4D.
L’investigador i director del projecte de l'IBV, Juan Vicente Durà, assegura que han aconseguit tindre una representació digital dels xiquets i xiquetes. La confecció de roba infantil sempre ha patit el mateix. El ràpid creixement dels menuts i menudes fa que no es treballe el patronatge sobre models humans, sinó sobre maniquins, que no tenen moviment.
“Els xiquets es mouen molt, gasten molta roba esportiva. En el projecte som capaços no només de mesurar el cos, sinó també el moviment i la deformació del cos”, explica Durà. La informació que s'obté del tallatge ajustat a la realitat permetrà una font d'innovació a les empreses que podran oferir peces de roba més adaptables i còmodes.
Més llegit
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"
-
Investiguen una dona per haver provocat, presumptament, un incendi a Onda
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
"Gaza està en flames": Israel inicia la invasió de la capital de la Franja
-
Onda instal·larà refrigeradors en tots els centres educatius per a combatre la calor dels mesos d’estiu
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Les notícies del migdia
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA