L'incendi de Tírig queda estabilitzat després de cremar 754 hectàrees
L'evolució és "favorable" i, per tant, les persones que queden desplaçades "podrien tornar dimarts a casa"
Els serveis d'emergència han aconseguit estabilitzar l'incendi de Tírig, a l'Alt Maestrat, que des de divendres passat ha cremat 754 hectàrees, 617 d'elles, forestals.
Així ho ha comunicat el conseller d'Emergències, Juan Carlos Valderrama, després de la reunió del Cecopi este dilluns, convocada a les 16:00 hores. Valderrama ha informat sobre les últimes dades de l'incendi junt a la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, i el subinspector en cap del servei del Consorci Provincial de Bombers de Castelló, Antonio Rodrigo, que ha indicat que la prioritat de l'equip és "perimetrar l'incendi" i és "favorable", "sense punts calents".
També ha assenyalat que a partir d'esta vesprada "hi haurà una desescalada de mitjans", amb la retirada de la Unitat Militar d'Emergències, ja que l'incendi passa a la situació 1 del Pla Especial d'Incendis Forestals.
Segons ha informat Valderrama, "només queden tres persones a la residència de Morella, que amb total probabilitat tornaran demà a les seues cases". El veïnat de Catí també ha retornat este matí a les seues cases.
El conseller d'Emergències ha indicat que de les 754 hectàrees calcinades per l'incendi, 617 hectàrees han sigut de terreny forestal. De moment, la localitat més afectada per les flames ha sigut Tírig, amb 404 hectàrees calcinades, i després Catí, amb 350 hectàrees cremades.
La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha recordat que en els pròxims dies seran de "molta intensitat" a causa de l'eclipsi previst per al dia 12 d'agost, ja que el risc d'incendi serà "màxim". "Els desplaçaments seran elevants i demanem molta prudència", ha afegit.
L'incendi de Tírig es va declarar divendres al vespre i tot apunta que la causa va ser un llamp. Es van declarar tres incendis més, a la Salzadella (ja extingit) i a Culla i a la Serra d'en Galceran (ja controlats).
Més llegit
-
Les tempestes molt fortes o torrencials amenacen bona part de la Comunitat Valenciana
-
Els pediatres alerten del risc d’un dispositiu per a evitar les ennuegades
-
Detenen tres hòmens per intentar robar en una sucursal bancària de Benifaió fent un butró en una casa abandonada
-
El veïnat de Catí pot tornar a casa per l’evolució favorable de l’incendi de Tírig
-
L’incendi de Tírig ja afecta 684 hectàrees i obliga a evacuar Catí de manera preventiva
-
La sequera històrica que patix Europa deixa al descobert vaixells de guerra i restes d’un mamut