L'illa de Tabarca, 35 anys com a reserva marina
És l'única illa habitada a la Comunitat Valenciana i està envoltada d'un valuós entorn mediambiental
Aquest dimarts es complixen 35 anys de la declaració de l’illa de Tabarca com a reserva marina. Tot i l’oposició inicial dels pescadors, en aquest temps s'ha aconseguit una praderia de posidònia oceànica en estat òptim de conservació, que ha afavorit la regeneració dels recursos pesquers de la zona i la recuperació de moltes espècies.
La reserva marina de Tabarca va ser la primera a tot l'Estat a obtindre aquesta distinció. És l'única illa habitada a la Comunitat Valenciana i està envoltada d'un valuós entorn mediambiental que la fa peculiar i un atractiu per als visitants.
Pràcticament desapareguda la pesca il·legal, el biòleg de l'Institut d'Ecologia del Litoral, Santiago Jiménez, assegura que la massificació de l'illa de Tabarca a l'estiu i la superconcentració d'embarcacions privades són ara les principals amenaces.
Més llegit
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
-
Queda extingit un incendi que s'ha declarat en una vivenda de Dénia i que ha obligat a atendre cinc persones
-
Setmana d'oratge inestable
-
Trump assegura que l’Iran es planteja negociar en el segon dia de guerra després de la mort d’Ali Khamenei
-
Reunió d’urgència a la UE per l’escalada al Pròxim Orient