L'hoteleria i l'oci nocturn, en guerra per les restriccions
Mítiques sales de concerts com La 3 han hagut de cessar definitivament la seua activitat.
El sector de l'hoteleria i l'oci nocturn de la Comunitat Valenciana s'ha manifestat per a reclamar estendre la vigència dels ERTE per força major fins a la fi de l'estat d'alarma.
A Benidorm, unes 2.000 persones s'han reunit a la plaça de l'Ajuntament sota el lema: “Ja n'hi ha prou. Ens arruïnen”, en al·lusió al govern espanyol i les mesures restrictives que estan prenent per a contindre el virus. Segons les dades d'agost, uns 16.000 treballadors encara continuen en expedient de regulació d'ocupació a la Comunitat Valenciana.
Aquestes protestes se sumen a les que han tingut lloc durant aquest dijous en diverses ciutats espanyoles i que ja es van veure aquest dimecres a València i a la resta d'Espanya, la finalitat de les quals era exigir criteris objectius en els ERTO, per a un sector molt castigat per la crisi del coronavirus, i en el toc de queda, que suspén tota l'activitat nocturna i restringeix l'activitat de bars i restaurants.
Segons asseguren, les limitacions fan que més de 35.000 empreses estiguen a la vora de la fallida, per una reducció del 25% en activitat i facturació en l'hoteleria i només un 9% de facturació en les empreses d'oci nocturn.
En aquest sentit, el president de la Generalitat, Ximo Puig, va assegurar que tenen una voluntat manifesta de diàleg i que és conscient de la difícil situació per la qual passa el sector. Puig va matisar que a la Comunitat Valenciana no s'han adoptat mesures tan restrictives com en altres territoris espanyols o europeus.
La 3 anuncia el tancament definitiu
La crisi del coronavirus ja ha tingut les primeres víctimes. La sala de concerts i discoteca La 3 va anunciar aquesta setmana el cessament definitiu de la seua activitat a causa de la crisi del coronavirus i de la seua dificultat per a sobreviure en aquesta etapa.
La 3 celebrava enguany el seu desé aniversari amb una gran quantitats de concerts, amb artistes reconeguts a escala nacional i internacional. No obstant això, el començament de la crisi sanitària va evitar que la programació vera la llum.
L'oci nocturn s'uneix perquè els negocis tornen a funcionar
A la Comunitat Valenciana s'han cancel·lat milers de concerts des del mes de març i els professionals del sector busquen altres treballs per a intentar sobreviure. Per això, algunes sales s'han adherit a una campanya estatal perquè els negocis tornen a sonar.
Un exemple és la sala Matisse, que juntament amb altres locals de referència de tot Espanya com Razzmatazz, Bikini o la Galileo Galilei han iniciat la campanya L'últim concert per a intentar salvar la música en directe. La iniciativa acabarà el dia 18 amb un acte conjunt encara per desvelar.
Més llegit
-
Assassinen a tirs dos empleats de l'ambaixada d'Israel a Washington
-
Sánchez es reunirà este dijous a València amb les tres associacions de víctimes de la dana
-
Detenen una parella per estafar persones majors després d'observar el PIN de les targetes bancàries
-
La Generalitat i els proveïdors de l’administració reclamen l’aprovació del FLA extraordinari “amb extrema urgència”
-
El gremi de foguerers alerta de la menor presència d'artistes alacantins treballant en les categories més altes
-
“Veus porno perquè és el normal?”: una guia ensenya els pares i mares a parlar de pornografia amb els adolescents
-
Ferit un funcionari de la presó de Villena per l’agressió d’un intern
-
Compromís acusa Educació de no voler intervindre en un centre on es practiquen teràpies de conversió
-
La reconstrucció de les pistes forestals afectades per la dana recupera 159 quilòmetres de terreny
-
Mazón retrau a Sánchez que “hi ha 38.000 víctimes que no han cobrat les ajudes de primera necessitat”
Més vist
-
Valencians al món | Saxònia
-
21.05.2025 | Grada
-
21.05.2025 | A la saca
-
21.05.2025 | Atrapa'm si pots
-
Prepara un sopar senzill amb peix blanc en només sis minuts al microones
-
Renata, la violinista viral que fascina els vianants de València amb la seua música
-
22.05.2025 | Informatiu migdia | Esports
-
El veïnat d'Albal en alerta per una onada de robatoris en botigues i domicilis particulars
-
Tatuatges granotes gratuïts en un bar d'Orriols
-
21.05.2025 | Informatiu migdia | L'oratge
Més escoltat
-
20.05.2025 | Retallades en les Escoles Oficials d’Idiomes
-
21.05.2025 | Andrés Barrios, un gran del flamenc híbrid, actua en el cicle Nits del Flamenco al Castell d’Alaquàs
-
20.05.2025 | Tertúlia d'actualitat
-
21.05.2025 | Tertúlia d'actualitat
-
22.05.2025 | Línia de fons
-
21.05.2025 | A poqueta nit | Segona Part
-
21.05.2025 | Queda't amb mi | Primera Part
-
21.05.2025 | Isabel Giménez, FEBF
-
21.05.2025 | Les notícies del migdia
-
22.05.2025 | Amunt i avall | Primera Part