L’examen d’Història d’Espanya enceta les PAU 2018
La primera guerra carlista i el franquisme, els temes entre els quals han hagut de triar els alumnes.
Més de 20.000 estudiants de la Comunitat Valenciana s’enfronten des d'aquest dimarts i fins dijous a les Proves d'Accés a la Universitat, les PAU.
A les 9.30 del matí els estudiants han fet el primer examen, i com a novetat d’enguany ha sigut el d’Història d’Espanya; els últims anys les proves començaven amb Llengua castellana.
En aquest primer examen els alumnes han hagut de triar entre la primera guerra carlista i el franquisme. En la primera opció havien d’explicar termes com 'carlistes' i 'isabelins', a més d'exposar les conseqüències d’aquesta confrontació. Els que s’han decidit per la segona opció, han hagut d’explicar, a partir de la lectura de dos textos, el significat de les paraules "autarquia" i "racionament" en el context de la dictadura franquista.
Després d’aquest examen, a les 11.45 h, els estudiants s’han examinat de Llengua estrangera, anglés en la majoria de casos. La jornada continuarà a la vesprada amb les proves de les assignatures optatives, en funció de l’itinerari triat en el Batxillerat. A les 15.30 h serà el torn de Matemàtiques i de Llatí, mentre que a les 17.45 h començaran els exàmens de Matemàtiques aplicades a les ciències socials i de Fonaments de l’art.
Del resultat d'aquestes proves depén que els joves puguen estudiar a la universitat i triar quina serà la seua professió de futur. Les notes es publicaran el 15 de juny i es podran consultar a partir de les 14 hores.
A més, s’obrirà un termini per a presentar reclamacions o sol·licitar segones correccions. No obstant això, els estudiants tindran una segona oportunitat en una convocatòria extraordinària, els dies 3, 4 i 5 de juliol.
Més llegit
-
Una nova avaria elèctrica a l’estació València Sud causa retards en les línies L1, L2 i L7
-
L'alcaldessa de València: "Farem una ordenança de neteja molt dura, amb sancions de fins a 3.000 euros"
-
Luiz Júnior condemna el Villarreal a Londres
-
Investiguen una dona per haver provocat, presumptament, un incendi a Onda
-
La jutgessa de la dana amplia la investigacio sis mesos més
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Les notícies del migdia
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA