L’Eurocambra avalua la resposta de la UE davant dels danys causats pel temporals
El govern espanyol encara no ha precisat si estudia recórrer a la Unió Europea per a sol·licitar ajuda.
El Parlament Europeu avalua aquest dijous la resposta de la Unió Europea als danys causats per les últimes inundacions a Espanya degut al pas de la borrasca Gloria, i la DANA que has estat particularment importants a la Comunitat Valenciana.
En l'obertura de l’última sessió plenària a Brussel·les, el ple va donar suport, amb 354 vots a favor, 72 en contra i 26 abstencions, a la proposta dels Verds d'incloure aquest tema en l'agenda del dia.
El govern espanyol va anunciar en el Consell de Ministres del passat dimarts que espera poder pagar en uns quatre mesos la part més gran de les compensacions pels danys causats pel temporal Gloria la setmana passada. Segons les estimacions provisionals del Consorci de Compensació d'Assegurances, la quantitat arriba a 71 milions d'euros en uns 10.000 sinistres.
Fins ara, el ministre d'Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, no ha precisat si l'executiu espanyol estudia recórrer a la Unió Europea per a sol·licitar ajuda.
Més llegit
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana