L’estudiantat de l’IES Ramón Cid de Benicarló inicia els dos dies de vaga contra les "condicions ruïnoses" del centre
Lamenten que les instal·lacions educatives estiguen “completament desfasades”, amb finestres i portes que no tanquen i sense connexió al wifi
El Sindicat d'Estudiants ha convocat una vaga per a aquest dimarts i dimecres en l'IES Ramón Cid de Benicarló (Baix Maestrat) per a denunciar les "condicions ruïnoses" d'un centre que, diuen, "no reuneix les condicions mínimes essencials per a poder estudiar amb dignitat i qualitat". Dimarts s'ha convocat una concentració a la porta del centre a les 11:00 h i, dimecres, a la mateixa hora a l'Ajuntament de Benicarló.
Segons fonts del sindicat, l’alumnat que cursa mòduls de Formació Professional en aquest institut compta amb unes instal·lacions educatives que “estan completament desfasades”. “Patim seriosos problemes, les classes teòriques, pràctiques i el nostre aprenentatge es veuen severament afectats per diferents raons”, asseguren en un comunicat.
Entre elles, indiquen, els banys són inaccessibles —i en l'edifici de cicles formatius no n'hi ha—, la qual cosa és “un insult a unes condicions d'estudi i dignitat", així com les temperatures “insuportables” per portes i finestres que no tanquen. “A l'hivern patim fred i a la primavera i estiu, calor extrema”, lamenten.
A més, critiquen que no hi ha connexió de wifi, per la qual cosa no poden accedir als recursos educatius en línia “essencials per al desenvolupament de les classes”. Existeixen també “barreres arquitectòniques i falta d'accessibilitat”. Així mateix, denuncien que als patis no hi ha protecció per a la pluja o el sol i, en els descansos, es posen en risc d'insolació a l'estiu o de pulmonia quan plou. “No suportem més aquesta situació d'abandonament de l'ensenyament públic per part dels consecutius dirigents al capdavant de la Conselleria d'Educació”, conclou el comunicat.
Més llegit
- 
                        
                                                        Convocades les oposicions per a cobrir 1.959 places de mestres, que per primera vegada s'iniciaran al setembre
 - 
                        
                                                        Un accident a la pista de Silla i un altre a l’A-7 col·lapsen les variants de València
 - 
                        
                                                        Martínez Mus assumix la vicepresidència segona que deixa Gan Pampols
 - 
                        
                                                        L'ocupació remunta i marca nou rècord a l'octubre a pesar del repunt lleu de l'atur, amb 742 parats més
 - 
                        
                                                        Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
 - 
                        
                                                        PP i Vox inicien els contactes per a buscar relleu en la presidència de la Generalitat