L'Audiència Nacional anul·la els estatuts del sindicat de prostitutes OTRAS
Considera que l'àmbit funcional d'actuació d'un sindicat no pot comprendre activitats que no poden ser objecte d'un contracte de treball vàlid.
La sala social de l'Audiència Nacional ha declarat nuls els estatuts del sindicat de treballadores sexuals OTRAS, ja que considera que "no resulta admissible que l'àmbit d'actuació d'un sindicat incloga activitats que per la seua pròpia naturalesa no poden ser objecte d'un contracte de treball vàlid com és la prostitució per compte alié".
En la sentència, la sala social estima parcialment les demandes presentades per la Comissió d'Investigació de Maltractaments contra les Dones i la Plataforma 8 de març de Sevilla, a les quals es va adherir la fiscalia, que va exposar en la vista que els estatuts impugnats resultaven fraudulents perquè reconeixien el caràcter laboral de la prostitució per compte alié.
Per la seua banda, el sindicat OTRAS defensava que el seu àmbit funcional era el "d'activitats relacionades amb el treball sexual en tots els vessants", a més de la prostitució. Això incloïa activitats com les realitzades per les xiques de companyia, les ballarines eròtiques, les actrius porno i els centres de massatge.
Més llegit
-
La policia indonèsia deté dos homes per l'assassinat de l'espanyola desapareguda fa dos mesos
-
La subdirectora del MuVim es jubila després de la investigació sobre el seu títol
-
Assassinen a tirs l'expresident del parlament d'Ucraïna Andri Parubi
-
La Generalitat vacunarà "per primera vegada" les persones majors vulnerables contra el virus respiratori sincicial
-
Un home patix una lesió medul·lar després de bolcar el caiac al Poble Nou de Benitatxell
-
Borja Iglesias deixa el Villarreal sense lideratge (1-1)