L'ambulatori de la Coma de Paterna reobrirà "quan estiga garantida la seguretat del personal"
Els seus professionals d'atenció primària han sol·licitat la baixa laboral davant de les amenaces que reben diàriament, en alguna ocasió amb armes
La Conselleria de Sanitat ha informat aquest divendres que el centre de salut del barri de la Coma de Paterna (Horta Nord) "reprendrà l'activitat quan estiga garantida la seguretat del personal sanitari i el correcte funcionament del centre". Les instal·lacions van tancar dimecres perquè pràcticament tots els seus professionals d'atenció primària ha sol·licitat la baixa laboral davant de "les amenaces que reben diàriament, en alguna ocasió amb armes", segons un comunicat de Sanitat. Aquest dimarts la tensió va acabar en l'atac d'un pacient a un metge.
Sanitat ha informat que dimarts que ve, 16 de maig, hi haurà una reunió entre la Conselleria, la Subdelegació del Govern i la interlocutora policial sanitària de la Policia Nacional a la província de València, amb l'objectiu d'analitzar la situació i plantejar les mesures de protecció que es consideren oportunes.
La Conselleria ha apuntat que el consultori disposa “des de fa mesos de les mesures preventives de seguretat, previstes en el Pla d'Agressions a Personal Sanitari de la Conselleria, que es va acordar amb tots els sindicats". Aquestes mesures consisteixen en el reforç de seguretat amb dos vigilants, càmeres de videovigilància, botó antipànic i codi alerta, així com reforç policial a la zona.
A més, s'indica que "davant dels últims fets denunciats pel personal sanitari, s'han posat en marxa totes les mesures previstes en el pla d'acompanyament, assessorament jurídic i assistència per als professionals del centre". En canvi, CCOO ha indicat que el centre sanitari està custodiat per dos guàrdies de seguretat, "una cosa totalment insuficient, ja que fa falta un altre tipus d'accions per a garantir la seguretat real de les persones treballadores i usuàries".
Més llegit
-
Un turista desocupat s’emportà a Múrcia el quadre de Sorolla perdut a Sevilla després de trobar-lo al carrer
-
Paco Roig es manté en la llista de grans morosos amb Hisenda, amb un deute de 7,8 milions d'euros
-
Una veïna de Silla patix seqüeles irreversibles per una caiguda després d'una baralla veïnal i la família demana ajuda
-
La Comunitat Valenciana comença l'estiu amb 12.300 treballadors més i amb rècord d'afiliacions per damunt dels 2,3 milions
-
Jornada de 35 hores, dos hores menys de dedicació i desconnexió digital: així és el decret que proposa Educació
-
Nou dels 95 directors de centres educatius que van anunciar la dimissió en la vaga l’han ratificada