L'Agència Europea de Seguretat Alimentària alerta de l'amenaça de l'extensió de la xilel·la
Reconeix que les mesures aplicades fins ara poden disminuir l'afectació sobre l'arbre, però no són efectives a llarg termini.
L'Agència Europea de Seguretat Alimentària ha alertat de l'amenaça de l'extensió de la xilel·la pel continent. L'organisme reconeix que no hi ha mètodes efectius per a eliminar aquest bacteri que a la Comunitat Valenciana afecta majoritàriament ametlers a les comarques del Comtat i la Marina.
L'Agència de Seguretat Alimentària ha fet públic un informe en què assegura que les mesures de control químic i biològic aplicades fins ara poden disminuir l'afectació sobre l'arbre, però no són efectives a llarg termini.
Així mateix, alerta de la necessitat de reduir al màxim el temps entre la detecció del bacteri i les mesures de control, com arrancar els arbres i delimitar les zones afectades.
L'informe afegeix que la xilel·la, que ara mateix s'estén per diversos punts del sud d'Europa, podria establir-se en punts del nord del continent.
Més llegit
-
Sanció de 650.000 euros a la VIU per obligar l'alumnat a identificar-se amb reconeixement facial en els exàmens
-
Un accident múltiple provoca quasi nou quilòmetres de retenció a l'A-7 entre Picassent i Torrent
-
Dos dones ferides al centre de València en caure'ls un arbre pel vent
-
Catalá anuncia que se sancionarà a Compromís per "embrutar la ciutat" amb la seua nova campanya sobre transport
-
Més avisos taronja per vent a la vista
-
Acció contra els ciclistes: escampen xinxetes en una carretera de la Marina Alta
Més vist
Més escoltat
-
11.02.2026 | 90 minuts
-
10.02.2026 | ‘L’espurna de la ciència’: dones que transformen la investigació
-
11.02.2026 | Referents femenins en la ciència i la tecnologia
-
10.02.2026 | Cadena de valor | El lloguer ja s’emporta el 38% dels ingressos familiars a la Comunitat Valenciana
-
11.02.2026 | Amunt i avall | Quarta Part
-
10.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part